Svartsjuka Linn


Unge (typ 3 år): - Hej!

Jag: - Hej jag heter Lisa och ringer från *tidningens namn*  är din mamma hemma?

Ungen: - Hej det är Linn.

Jag: - Hej Linn är din mamma hemma?

Linn: - Ja.

Mamman (i bakgrunden): - Linn vem är det?

Linn: - Det är min kompis.

Jag: - Haha åååh sötis, du och jag är kompisar! Vad gör du?

Linn: - Jag leker med leksaker.

Jag: - Vad mysigt. Du jag måste prata med din mamma lite bara. Du och jag kan prata mer sen.

Linn (viskar): - ....Nej mamma vill inte prata med dig.

Mamman (på skarpen): - LINN VEM ÄR DET?

Linn: - ....

Mamman: - Nu får jag luren Linn!

Linn (skriker och gråter): - NEEEEEJ DEET ÄR MIIIIIIN KOMPIIIIIS. UÄÄÄÄÄÄÄ det är MIN kompis......

Klick.

(Sen återberättar jag samtalet för mina kollegor, utan att upptäcka att jag glömt trycka på pausknappen. Nån Peter i andra änden luren har hört alltihopa och harklar lite på slutet för att uppmärksamma mig på sig.)


Kommentarer
Postat av: Alexanderrita

Very interesting & professional site. You done great work.

2009-07-16 @ 08:14:56
URL: http://alexanderrita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0