Dagens bortgjording.

  (Den högra personen har inget med texten att göra, skulle bara illustrera sömn)



Som exakt alla andra denna sommar läser jag första delen i Milleniumtrilogin.
På bussen hem från Göteborg somnade jag och hade en härlig dröm om Henrik Vanger.

Han och jag satt utanför herrgården i Hedestad och hade en gitarrjamsession med några av byborna.

Vi sjöng och hade det fruktansvärt trevligt och hittade på en massa nya sånger. Henrik bad mig sjunga och jag sjöng en hyllningssång till honom:

- Jag vill vara lika gammal som duuuuuu. Jag vill vara lika gammal som duuuuuuuuuu. Jag önskar att jag var lika gammal som duuuuuu.

Men.

Jag insåg ganska snart att det var svårt att få fram ljud. Stämbanden fungerade liksom inte riktigt och det ledde till att jag tog i mer och mer. Det var fruktansvärt pinsamt för jag ville göra ett bra intryck. Mitt i alltihop vaknade jag och typ dreglade över tanten som satt bredvid mig.

Jag har ingen aning om jag sjöng högt! Tänk om jag gjorde det. Sjöng "jag vill vara lika gammal som duuuuuuuuu" rakt i fejan på en gammal tant på swebus??

Kommentarer
Postat av: jennie

det var längesen jag läste första, andra o tredje delen ;p
men att dregla på buss är ju alltid lika trevligt.

2007-08-13 @ 07:34:14
URL: http://gosrumpabloggen.blogspot.com
Postat av: Fanny

HAHA! jag har precis läst ut den första. mycket trevlig läsning, men än har jag inte drömt något om den, kanske när jag slukar tvåan..

2007-08-13 @ 11:58:08
URL: http://faran.webblog.se
Postat av: Jerrie

*asg*

2007-08-13 @ 12:38:56
URL: http://metrobloggen.se/humoristisk
Postat av: Enheteschefen

Haha så roligt. =)
Sälv brukar jag somna på bussen i en svagt framåtböjd ställning med öppen och dreglande mun (mycket till de närsittande medresenärernas förnöjdsamhet). Av någon anledning skrattar jag inte lika mycket åt mig själv...

2007-08-13 @ 15:46:25
Postat av: knivlisa

enhetschefen: Jag kallas knivlisa för att nån som träffade mig en gång tyckte att jag var en bitch, så han började kalla mig det i smyg. Sen fick han reda på att jag var snäll och berättade det för mig och nu är vi kompisar. Jag tycker det låter rätt fräckt och coolt liksom..

2007-08-13 @ 19:37:35
Postat av: Tommy

Vad trevligt att du besökte Göteborg. Det bästa med Göteborg är väll bussresan hem:D
Hoppas att du hade trevligt:)

2007-08-14 @ 08:38:11
URL: http://www.metrobloggen.se/oldgoat
Postat av: Ruff

Åhå, sammanträffande, jag var också i Göteborg den helgen, om än inte på Way Out West.
I vilket fall, det verkar som om många bestämt sig för att läsa Stieg Larsson. Själv plöjde jag igenom alla tre i början av sommaren, och min reaktion efteråt var mest "Jävla Stieg. Gå och dö sådär. Du måste ju skriva mer!"

2007-08-21 @ 22:36:55
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: Sigveelina

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2010-04-20 @ 14:24:04
URL: http://sigveelina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0