Du sårar min ringblomma.

         image32


I dag gick jag över hötorget. I vanlig ordning blev jag stoppad av 20 kantarellförsäljare och 83 blomförsäljare.

Säljare: - Vilken är din favoritblomma?

Jag: - Maskrosor.

Säljaren: - Ja de BRA för här jag har ännu finare blommor. Du ser ut som blomma SCHälv, du ska få finaste blomman.

Han plockade fram nån sorts ringblomstjafsbukett och tryckte upp i min näsa nästan.

Han: - 30 kronor!

Jag: - Du sa ju jag skulle FÅ den.

Han: - 25 kronor. Finaste tjejen och finaste blomman.

Jag: - Men jag tycker inte dom är fina. Maskrosor är mycket finare.

Han: -  Du är en jävla fitta.



Han blev asarg för att jag snackade skit om hans blommor... Jag blev inte ens upprörd, bara helt förstummad.

(bild från www.pratensis.fi)

Kommentarer
Postat av: iSeb

Hej,
jag gillar att läsa din blogg. Nu har jag lagt till din nya adress bland mina länkar.
Visst var det ganska kul att han kände sig sårad å sina blommors vägnar, men att kalla dig fitta. Vad är det för jävla sätt!? Gav du honom inte en örfil?

2007-08-17 @ 19:31:41
Postat av: knivlisa

iSeb: Nej!!! Jag hade nog god lust men jag blev så otroligt paff. Sen blev det ju roligare och roligare ju mer jag tänkte på det... Att han blev så förnärmad..

2007-08-17 @ 21:04:40
Postat av: ^^

haha, du verkar ha ett bra roligt liv du xD fast det kanske bara är roligt när man ser det ur denna synvinkel xD

2007-08-17 @ 23:02:19
URL: http://wienerkorv.blogg.se
Postat av: Tommy

Det var bra sagt tycker jag!

2007-08-18 @ 08:45:03
URL: http://www.metrobloggen.se/oldgoat
Postat av: Isis

En kompis tipsade mig om din blogg - han talade om att jag nu är nummer två på hans lista över favoritbloggar. Den roligaste bloggen är din säger han. Och ja - han har rätt! Min lillebrors första emailadress hette knivivar. Jag tror han har kvar den, Ivar. Gulligt tycker jag.
Ser fram mot mer rolig läsning! Det finns en bok som de säljer på designtorget såg jag, med små korta samtal uppsnappade från tunnelbanan o s v. Rätt så rolig.
Godkväll
Isis

2007-08-19 @ 22:51:59
URL: http://www.metrobloggen.se/waterworld
Postat av: Elin

Fast jag tycker att det var rätt grinigt att säga att blommorna var fula och att du gillar maskrosor...

2007-08-20 @ 11:35:57
Postat av: knivlisa

Elin: Ja, det har du verkligen rätt i. Det kanske inte gör mig till fitta men..

2007-08-21 @ 08:16:17
Postat av: ^^

asså, jag har läst det här inlägget typ 50 gånger och jag kan inte sluta garva!! xD

2007-08-29 @ 19:24:49
URL: http://wienerkorv.blogg.se
Postat av: Markus

ABO!

2008-01-28 @ 18:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0