Hon måste verkligen ha synat mina nedre regioner.

I morse på väg till tunnelbanan blev jag stoppad av en tjej.

Hon: - Hej. Du, du har glömt att ta bort prislappen.


För min inre syn såg jag hur det hängde en stor skylt på ryggen som det stod typ "Kappahl" på (inte för att jag någonsin handlat kläder där men...). Jag började genast searcha min outfit men avbröts snabbt.

Hon: - Nej! Under skon! Den vita lappen är kvar.

Ja ba: - Jaha, oj hoppsan tack (och låtsades bli lite upprörd på mig själv).


Sen blev jag upprörd på riktigt. VEEEEM BRYYYYYR SIIIIG??? Om en sketen liten klisterlapp UUUUUNder skon?
Seriöst. Är det helt plötsligt nåt man ska hålla på och tänka på? Tänker folk på att plocka bort dom? Dom gnuggas väl bort av sig själva när man går omkring? Eller har jag nån sorts låg levnadsstandard.. Jag vet att jag inte filar mina naglar och rakar benen så ofta men hur fresh ska man behöva vara för att folk inte ska störa sig?


Kommentarer
Postat av: Piero

Fruktansvärt dåligt att ha en prislapp under skon måste jag säga. Förstår inte hur en del är.

2007-08-17 @ 00:18:14
Postat av: Mikaela

Alltså, det där är smått sjukt. Jag har hört flera förbanna sig själva när de glömt ta bort sådana. Tänk vad många nojor man blir påprackad dagligen... Satt och försökte ta bort ett par under mina egna för ett tag sedan. Det gick inte, de satt fast skithårt.

2007-08-17 @ 01:02:51
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: Tommy

Ärligt talat så ser det väldigt töntigt ut med prislappar under skorna. Det liksom blinkar när man går. Ha ha:D

2007-08-17 @ 06:17:47
URL: http://www.metrobloggen.se/oldgoat
Postat av: Enhetschefen

I-landsproblem.
En vit prislapp under skon är väl inget man direkt lägger märke till, en röd prislapp däremot...
Jag upphörs aldrig att fascineras av dessa människor som inte har något bättre för sig än att anmärka på andra. Kanske tyckte tjejen att hon gjorde en god gärning och kanske gjorde hon det med tanke på det tydligen uppenbarligen inte är socialt accepterat att spatsera med prislappar under skorna.

2007-08-17 @ 09:04:36
Postat av: knivlisa

Hahahha. Det blinkar när man går. Det tänkte jag inte på. Tack tommy nu kommer saken i en helt annan dager.

2007-08-17 @ 09:12:57
Postat av: Osten

Känner till syndromet, ledssen att säga det, men det smittar faktiskt..
Mitt hemska ex till pojkvän förklarade hur socialt missanpassat det är att spatsera omkring med prislappar under skorna.
På något förunderligt vis fick han mig att KÄNNA MIG DUM som inte fattat det själv!!!!! Hur vridet är inte det?? framför allt med tanke på att jag garanterat inte delar den uppfattningen
Det sorjliga är att jag sen den dagen maniskt pillat bort varenda lapp, såväl under som i skorna. Fullt medveten om att jag egentligen skiter fullständigt i om de skulle sitta kvar. Men ändå, bara MÅSTE pilla bort dem.
Hmm, undrar just om du också blivit smittad nu. Undrar just.

2007-08-18 @ 00:57:39
Postat av: Anonym

Billiga skor = Ta bort prislapp



Dyra skor = Gå försíktigt och hoppas på att den sitter kvar så länge som möjligt;)

2010-01-12 @ 11:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0