Samtal med joel (som är assmart egentligen, jag vet inte vad som flög i honom)

image44



Jag: - Vad gjorde du och Liza igår?

Joel: - Det var jätteroligt. Liza sjungde sin landskapssång.

Jag: - Hahahhaha.

Joel: Har du hört den?

Jag: - Nej, men sa du sjungde?

Joel: - Ja. Ska du säga som säger sålde (med långt åååå).

Jag: - Ja, men det är faktiskt dialektalt.

Joel: - Ja?

Jag: - Ja. Och sjungde säger bara små barn.

Joel: - ......Jaha, är sjungde inte dialektalt?

Jag: - Nej.

Joel: - Så det är typ samma sak som att säga "jag skärde bröd"?

Jag: - Ja.

Joel: - Okej, tack.

Kommentarer
Postat av: felicia

hahaha! priceless! kom på idag att jag saknade tollaretiden. lisorna, joel, jocke brun och johannes i röda toppluvan och söta ingrdid och gun. <3

2007-08-29 @ 19:49:33
URL: http://whutshannenin.blogg.se
Postat av: igel

man vet aldrig, uppe, högt högt upp i norrland kan de prata lite hursomhelst o då är det ju faktiskt deras dialekt. typ "jag tycker om hon"
jag tycker iofs att man borde få säga "skärde" för det låter mycket bättre, o passar bättre in :p

2007-08-29 @ 23:55:41
URL: http://igelbloggen.blogspot.com
Postat av: knivlisa

igel: jamen ja. Det är klart som korvspad att "tycker som hon" är dialektalt. Men sjungde kan faktiskt aldrig bli det. Men jag håller med om att skärde låter sjukt relevant. Mycket mer brutalt än skar.

2007-08-30 @ 11:15:02
Postat av: joel

Gillar föresten ordet "Assmart" i rubriken. Låter som nåt stort amerikanskt varuhus. Men vad säljer dom?

2007-09-04 @ 15:32:02
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0