Jag har inte känt mig så missuppfattad sen jag var 15.

image88



I går på tunnelbanan satt jag bredvid en gubbe.

Vid rådmansgatan gick två snoriga små barn (inte som på bilden utan normalsnoriga) och deras farmor på och ville sätta sig på de tomma sätena mittemot.

Jag tänkte då: "aha dom är tre, och det finns bara två säten, alltså kan jag flytta på mig".

Det tar ju en stund att gå från tanke till handling när det gäller något så självuppoffrande, så när jag hade rest mig hade de redan satt sig och farmorn hade ett av barnen i knät.

Då tänkte jag: "aha, ungen sitter i knät, det går ju bra kanske men nu står jag redan upp och måste flytta på mig (för att det inte ska bli pinsamt)"

Så då satte jag mig på sätet över gången.

En av ungarna sneglade länge på mig och sa sen:

- Varför satte hon sig där?

Varpå farmorn svarade (högt så att jag (och resten av vagnen) skulle höra):

- Därför att hon är lite snorkig!


Hon trodde typ att jag tyckte att jag var för fin för snoriga barnen.

(bild från bp3.blogger.com)


Kommentarer
Postat av: moi

jag hade gett ett dräpande svar

2007-12-17 @ 09:05:12
Postat av: knivlisa

jamen det var så tidigt på morgonen. Jag kom inte på nåt bra.

2007-12-17 @ 09:56:56
Postat av: Jenny

Du skulle ha svarat typ:

"Nejdå. Jag tyckte bara att tant såg ut att behöva två säten till sin vackra bakdel."

2007-12-18 @ 13:08:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16673
Postat av: Käpt´n Flint

Ha ha Jenny! Den gamla klassiska linda-in-förolämpningen-i-en-komplimang-metoden. Gör alltid folk helt waäääääääääääääng.

Och återigen kniven: du gör allt så fel och det blir så rätt. Sluta aldrig med det :)

2007-12-19 @ 02:12:31
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Orp

Hahaha!

2007-12-20 @ 18:07:04
URL: http://balloonfighter.blogspot.com
Postat av: Therese

haha, ''jennys'' kommentar skulle varit väldigt passande

2009-09-29 @ 10:02:37
Postat av: Lixy

snygg bild

2010-04-02 @ 13:17:04
URL: http://lixy.blogg.se/
Postat av: Moa

hehe... så det skulle vara mindre pinsamt att sätta sig igen än att flytta tvärs över gången!?!! hahahaa...haha...det är ju typ det pinsammaste man kan göra:)

2010-06-10 @ 20:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0