Misshandel under isen

Jag är i en stuga långt bort i de jämtländska skogarna.

Min mobiltäckning försvann typ när jag passerat Gävle. Och så har jag internet här. Naturen är sjuk.

Sandra såg färska björnspår igår. Det är blank is på hela Häggsjön. Och fullmåne. I går mullrade isen så det lät som om det var en lejonhär och en massa våldsdåd under den. Is ska inte mullra och hålla på, det känns inte naturligt. 

"Det är Tor och Oden, världen går under snart", sa min morfars bror Rune. 

 

Prästen på julottan: 

- Ja och så ska vi ta upp en kollekt, och i dag går den till Svenska kyrkan utomlands. Jag säger bara tsunamin. Svenska kyrkan gjorde ett jättefint jobb i Bangkok i Singapore.

 

 Hahah. Loser.

God fortsättning på er!


Kommentarer
Postat av: Anders

God fortsättning! Själv tillbringade jag julottan med att lyssna på två tonårspojkar som sjöng Tommy Körbergs "Stad i ljus" mer kraftfullt än klockrent. Det blir än mer surrealistiskt eftersom klockan är innan frukost...

2007-12-25 @ 13:24:40
Postat av: Käpt´n Flint

Ha ha!

Det tog ett par dagar för mig att fatta "i Bangkok i Singapore", borde ha kopplat det direkt med tanke på att jag mellanlandat i båda städerna på samma resa i båda riktningarna (alla som fattade räcker upp en hand) och det vore ju lite overkill om nu Bangkok skulle kunna tänkas ha vänligheten att ligga i just Singapore. Om så är fallet så har Mr Jet iallafall lurat mig på dyrbara timmar (yeah right, jag satt ju bara o kollade på filmer o drack gratissponken på reguljärflyget ändå) av mitt hektiska liv.

Här i småland är för övrigt is ett drinktillbehör, Björn ett namn och fullmåne det tror jag har att göra med ungdomligt uttryck av icke-lika-tyckande-känslor samt byxor i avdragandefasen...

Ta taaa

2007-12-29 @ 01:18:41
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0