Sure.

Det finns kanske ingen som är så dålig på att ta emot komplimanger som jag.

Det är inte det att jag inte tror på vad folk säger. Om nån säger Åh vad fin klänning du har så tror jag på det. Eller Åh vad söt näsa du har eller vad duktig du var på att diska.
Jag säger ibland tack, men tittar åt ett annat håll. Typ ner i golvet och ler skittöntigt och generat bara för att nån sagt nåt snällt. Jag blir glad men alldeles för glad för att jag ska kunna behärska mig på ett värdigt sätt.

Men värst av alla gånger är när jag inte ens förmår säga tack.

Igår var det en som sa att jag hade fint hår.
OCH VAD SVARAR JAG???????

Jo.


Jag: - MMmmmm.... SURE.



SURE???? DET ÄR JU HEEEELT SIIIINNNEESSJUUUUKT!!!!!

För det första använder inte en normalt fungerande svensk människa det ordet i något som helst sammanhang i allmänhet förutom om man just då pratar engelska (typ "- Could you pass the butter please? - Sure.").

Och i synnerhet inte på ett ironiskt sätt.
Jag var tvungen att gå iväg på toa, och satt där och hoppades att jag aldrig mer ska behöva få en komplimang.




Kommentarer
Postat av: ela

haha ,ja man känner igen sig i d där1

2007-06-25 @ 16:35:13
URL: http://menhallo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0