And I´m getting old..

image78


Ni vet när man letar efter och stjäl med sig 60-talsklänningar från sina killars mormödrars vindar? Hur crazy in love är det inte.. Kläder som var skitheta, BLEV ASFULA och sen TOTALLY EPICLY GORGEOUS igen efter 20 år...

Jag har bara gjort det en gång, men jag har drömt mig tillbaka till den där norska vinden med vackra hemskt luktande kläder miljarder gånger. Sen har jag ju gått igenom mina egna släktingars vindar ett gäng gånger, men mormor hade inte riktigt glossy stylen förr i tiden, eller så lämnade hon allt till pingstkyrkans second hand på 80-talet.

Jag har alltid vetat att det är World Wide Stupidity att slänga kläder man gillar, bara för att de har råkat bli fula enligt dom som vet, typ snygga tjejer i klassen. Det har mamma alltid sagt. "Det där kommer bli modeeeernt igen".

Men jag har alltid undrat när den där eran kommer tillbaka för de kläder jag själv sparat. När det är modeeeernt igen. Ska mina skitgrymma utsvängda jeans bara vara sunkiga forever and ever? Och den mintgröna toppen med lila stjärnor är ju fortfarande ful, trots att stjärnor och lila är stekhett.

Men.

Härom dagen var jag med om det för första gången i mitt liv. Jag plockade fram något FRÅN EN HELT ANNAN EPOK!!! Nämligen mina old DR MARTEN´S. 

Från 10 år tillbaka. Jag använder dem nu varje dag. Jag har ingen aning om hur heta de är (jag kan liksom inte komma och ba "now that grunge is back..." - jag har ingen koll, den kom ju typ tillbaka för 1,5 år sen, och försvann igen), men det känns bra liksom.

Kommentarer
Postat av: Peter

Bra blogg!

2007-11-21 @ 22:53:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17443
Postat av: Ämma

Men kängor är ju alltid hett! :D

2007-11-22 @ 09:26:37
Postat av: Kira

Jag är inne på mitt andra par men jag kan inte med att slänga mina första. De är väldigt slitna och sulorna gapar. Ska låta bronsera dem eller vad man nu gör när man är rik. (så det får vänta ett tag)

2007-11-22 @ 10:22:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: knivlisa

haha...
Hade jag vetat att de alltid var heta hade jag varit inne på mina 4:e. i love them.

2007-11-22 @ 14:43:25
Postat av: joel

fan va snyggt! du har väl kort kjol och strumpbyxor till?

föresten, ska du se lizas band imorgon?

2007-11-22 @ 20:30:34
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0