I used to be bra giftasmaterial

image77


Om det var 1800-tal nu skulle min pojkvän vara ett riktigt kap. Han har nämligen helt cleana tänder
(på 1800-talet tittade man ju först och främst på tänderna när man skulle skaffa sig någon att gifta sig med, ungefär som när man ska köpa en häst.).

Min pojkvän har aldrig gjort en rotfyllning, aldrig ens haft en gnutta karies, och never ever ever haft tillstymmelse till tandsten.

Innan jag träffade honom hade jag typ min egen tandhygien som pickupline. Kanske inte så att jag ba "tjaa jag har haft asfå hål i tänderna, visst är jag fräsch?" men jag påpekade alltid i ett tidigt skede av relationen hur bra saliv jag hade.

Så när jag träffade Linus blev jag golvad. Inte av att han var snygg och intelligent, utan av att hans saliv överträffade mitt. Och vem vill inte uppgradera sitt saliv kanske (det blandas ju ut när man hånglar så klart)?

Men. Det har inte funkat.

Jag har aldrig haft så mycket hål i tänderna som de senaste två åren.

Just nu går jag igenom en rotfyllningsprocess.
På City Dental. Jag upptäckte dom genom några tidningsartiklar som varnade för City Dental, för "dom är billiga men tandläkarna är från Polen och kan inte svenska och dom är inte duktiga och gör allt fel". Typ.

Det enda jag tänkte när jag läste artiklarna var ahaaaaa man kan gå till tandläkaren för halva priset. Epic!!
Är man tandläkare så är man tandläkare liksom. Artiklarna är säkert skrämselpropaganda som kommit till genom att svenska tandläkare snackar skit om polackerna för att dom är rädda för dom.

Det tror jag fortfarande.
Min polska tandläkare är en ung söt duktig tjej. Som är skitbra polare med tandsköterskan. Igår när jag var där fnissade de och pratade om nån kille. Samtidigt som de viftade med nån spruta i mina ögon.

Jag blir lite rädd ibland, när de tror att käkbedövningen är samma sak som att jag ligger i koma, men det är ändå lite som att gå till frisören. Man blir ompysslad (med borrmaskiner och salivsugare visserligen) och får höra skvaller.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, en till som hittat till CityDental?

Jag kommer aldrig mer gå till folktandvården. Det är DOM som är de stora skojjarna... som ska ha 48000 mer betalt än andra.

2007-11-17 @ 20:19:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16673
Postat av: F

Hoppas rotfyllningen har gått bra! Och hoppas att du inte blev ruinerad på kuppen.

2007-11-18 @ 09:26:21
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: nooni

oj han kan ..stämpla sin bussremsa själv han.

2007-11-19 @ 00:38:55
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Patricia

ha ha. Jag gillar dig. Jag lägger dig bland favoriterna så länge. Häpårä

2007-12-19 @ 14:42:36
URL: http://patriciaindeed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0