Falsk marknadsföring är vad det är

image61


Det finns några yrkeskategorier som folk verkligen ser upp till.

Typ som läkare, piloter, domare och vd-ar. Och raketforskare. Om man träffar någon som är vd blir man liksom nervös och tänker shiiiit dom är så viktiga och rika och har en miljard platt-tv:s hemma och my god dom kan köpa hur mycket freakin Brämhults juice dom vill.

Jag har alltid trott att det finns ett till yrke som platsen där i the top of the top.
Nämligen flyttstädare.

Man blir alltid hotad med dem när man ska flytta. Det står typ i kontraktet: "om du inte städar tillräckligt efficient får vi lov att ta hit FLYTTSTÄDARE, och det är inte billigt kan vi avslöja"

Så jag gnuggar listerna tills fingertopparna skalats av. Tvättar taket inte mindre än att jag knäcker halspulsådern. Putsar toaletten så noga att vem som helst skulle gå över lik för att få slicka den. Inuti.

För är det något jag vill undvika så är det att betala en miljon till en flyttstädare. Jag ville inte ens träffa en, för jag skulle känna mig så misslyckad i jämförelse. Dessa Kliniska Superheroes. Långa, spänstiga, vackra karriärsmänniskor. Inte så unga - för flyttstädare blir man inte direkt på ett kick.

Så igår.

Såg jag en flyttstädarbil. Och utanför stod det ett gäng invandrare som typ inte kunde svenska. De stod med moppar och rengöringsmedel och kunde knappt kommunicera med varandra. Det är ju inte det att jag inte gillar invandrare eller nåt. Men min hemliga dröm om att en vacker dag uppnå en status som rik flyttstädare dog där och då.

(bild från supergirl.webblogg.se)

Kommentarer
Postat av: Enhetschefen

Hahahahaha
Du äger på en rolighetsskala.
Glöm bara inte att flyttstädare är ett lågstatusyrke. Har man däremot lyckats erövra en tjänst som flyttstädarchef däremot kan man räkna med både status och många sköna kulor. Flyttstädarcheferna har ett intimt samarbete med bostadsbolagsjuristerna. Bostadbolagsjuristerna skriver så finurliga kontrakt särskilt vad gäller "det spelar ingen roll hur ren din lägenhet är vid utflyttning för vi kommer ändå hitta ett dammkorn och okynnesdebitera dig de löjligt överdrivna kostnaderna för en flyttstädning-klausuler".

2007-10-08 @ 14:36:30
Postat av: Maggelimagg

Asså du är riktigt, riktigt rolig du! Läser dig varje dag och får skratta! Tack för det!Maggan

2007-10-08 @ 20:29:43
Postat av: knivlisa

enhetschefen: Tack, du är fin du. Och smart.
Maggelimang likaså.

2007-10-09 @ 12:22:21
Postat av: Joel

Va?! Städar du inte alltid efficient? Jag städar efficient varje söndag.

2007-10-10 @ 21:23:28
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Casperfilippa

Greetings. This site is so full of information

2010-02-23 @ 11:14:21
URL: http://casperfilippa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0