Hihi kan du va själv himla imbecill

image69
Liza och Lisa



Resebyrån gjorde min och links hemresa till en fantastisk upplevelse. De hade ostraffat tänkt att hämta upp oss vid hotellet 2 timmar innan utsatt tid för hemfärd. Och visst var de där. När vi lekte i vågorna och trodde att livet var vackert. (Dom hade tydligen bytt ut pappret med tider i pärmen efter att vi kollat.) Sen kom vi tillbaka och väntade och väntade. Och det kom ju ingen buss. Receptionen ba: ni måste ta en taxi till flygplatsen för att inte missa planet, det är 15 mil dit.

Vi ba SHIT.

Taxichauffören hade kontakt med flygplatskillarna hela resan:
"Krabshjk allah mahkulla bisjok bachran machpan..... Machram"

Det betyder Jaja ja Allah ska veta att jag kör så fort jag kan men min bil är en prutt.

På den en och en halv timmes taxiresan hade jag strokar i halsen och spasmer i käkarna och astma för jag var så orolig. När vi kom fram var det typ 1 minut tills planet skulle lyfta. Flygplatskillen (en perfect dramaqueen) mötte oss och skrek:

"THEY´RE HOLDING THE PLAAAANE FOR YOU, RUN AS FAST AS YOU HAVE NEVER RUN BEFORE"

(Det snabbaste jag har sprungit är 8,75 på 60 m i mellanstadiet and I´m not quite there nowadays.)

När vi sprungit typ skitlångt ringde dramaqueenens telefon.

"Nooooo, but... Macha alla buttcharam balek tchasa"

Så stannade han och vände sig mot oss:


- I am so sorry. I have done everything i could possibly do. I have been engaged to this problem since i got the first phonecall and i promise I have done everything. I talked to the captain now and they are taking off. i am so sorry.
Now you have to wait here 12 hours and pay new tickets for 5000 swedish crowns.

Det kändes på stämningen som om det var ett sjukhus och en femårig pojke drunknat och inte kunde återupplivas.

Sen kom en jättesöt svensk resebyråtjej och ba ååååh stackars er jag är hemskt ledsen, det var hotellets fel. eller vårt. Men sorry ni kommer nog inte få några pengar tillbaka, det funkar inte så är jag rädd. Sånt där löser sig aldrig hihi.

Hihi?


(Bilden har ju alltså inget med texten att göra, men jag tänkte det behövdes lite glädje i sammanhanget)


Kommentarer
Postat av: jennie

det är ju helt absurdt! (?) det var ju inte rat fel, hur kan det vara ni som ska betala då?
sa ju det, aldrig turkiet :p

2007-10-29 @ 11:55:20
URL: http://igelbloggen.blogspot.com
Postat av: knivlisa

hahaha, ja det sa du verkligen... Du skulle sagt det innan. jag skulle ha lyssnat på dig ;)

2007-10-29 @ 12:41:34
Postat av: Käpt´n Flint

Efter ett sånt "hihi" borde en styck käftsmäll vara på sin plats kan man tycka. Var det chocken över kommentaren som paralyserade er och hindrade ett slikt tilltag eller är ni helt enkelt så genomgoda att ni aldrig skulle komma på tanken till pugilism i dylik situation?

Iallafall, jädrans oflyt. Se nu till att inte en stabil diet youtubeande när du kommer hem så att humöret triggas upp igen. "Luis ck" och "Peter Apelgren" är två rekommenderade sökord.

2007-10-29 @ 14:08:43
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

Ajaj kaptenen. ja jag är alldeles för god. Eller feg kan man också uttrycka det som. Åtminstone i spontana situationer. Om jag får planera ett utbrott går det mycket bättre, men jag det är liksom ett spel. Jag låtsas ibland att jag verkligen är upprörd för att det inger respekt att vara arg. Men det är ju under kontrollerade former. Alltså tro mig, min spontana ilska är inte respektingivande. Då kastar jag mobiltelefonen (min) i väggen så den går sönder och skriker typ "jag ska slå dig tills du spyr" Hahah. Inte respekt. Alla börjar bara fnissa.

2007-10-29 @ 15:46:26
Postat av: knivlisa

Nu ska jag kolla dina youtubetips!

2007-10-29 @ 15:47:14
Postat av: tove

stackars dig.

2007-10-29 @ 17:34:55
Postat av: joel

haha, "hihi"

2007-10-30 @ 18:52:29
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0