Och jag förväntar mig beröm efter Friskis&Svettis.

Samtal hemma hos mig.

Jag: - Jag har sån sjuk träningsvärk i benen så jag kan inte ens sätta mig ner nästan.

Linus: - Okej, ut och spring med dig då. Seså.

Jag: - Va? Vem pratar du med?

Linus: - Ja, dig. Att röra sig är den bästa boten mot träningsvärk. Ta lärdom av en elitidrottsman.

Jag: - HaHHAHA (hånskratt). Du spelade 3 matcher i division 1 för flera år sen. Är man elitidrottsman då?

Linus: - Som junior tränar man lika hårt som en elitidrottare.

Jag (inte lika kaxig längre): - Gör man.

Linus: - Jag hade 6 träningar och en match i veckan med laget, 3 träningar i veckan med fotbollsgymnasiet, vanlig gympa 2 gånger i veckan och så styrketränade jag själv några gånger i veckan.

Jag: - ................. Ja.... ok..... Duktigt. Men vaddå....... Nu spelar du bara beachvolleyboll.

Linus: - Ut och spring med dig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0