Svett på svetten på svettens svett




image268



För några dagar sedan gick jag omkring i Uppsala utan något mål eller mening.
Så jag tänkte att NU är det dags att klacka om mina stövlar. Idag är dagen.

Jag: - Hej, hur lång tid tar det att klacka om dom här stövlarna?

Skomakarn: - Ja du... Det tar väl en 45 minuter.

Jag: - Oj vad länge.

Skomakarn: - Ja, men dom är ju helt trasiga här.

Jag: - Ja...Jo. Men har du inga andra skor som jag kan låna under tiden då, så att jag kan gå omkring och göra andra saker medan jag väntar?

Skomakarn: - Nej tror inte det. Eller jo du kan ju ta min tofflor?

Jag: - Ja det går jättebra, men vad ska du ha på dig då?

Skomakarn: - Jag kan ta mina gympaskor.

Jag: - Okej då.


Så. Jag tog på mig hans Birkenstock och var nöjd. Tills jag kände SVETTEN. Den svettigaste svetten i universum. Jag skojar inte. Det var svett på svettens svett. Odrägligt. Men jag var ju helt stuck. Skomakarn var ju sååå snäll, så jag kunde ju inte direkt såra honom och säga Uääääck disgusting. Jag är inte en bitch på det sättet.

Jag gick bara helt sonika ut och gick och kände hur svettens svettiga svett absorberades in i min hud och i blodomloppet och ut i alla leder. När jag kände att den började närma sig insidan på låren blev det bara för mycket, så då satte jag mig på en parkbänk och tog av mig dom. Men det var liksom för sent. Jag känner mig fortfarande äcklad av mig själv.


(bild: rheborg.blogspot.com)


Kommentarer
Postat av: Kakan

Haha! du är för härlig.

2008-04-04 @ 19:43:23
URL: http://select.webblogg.se
Postat av: James Dean

Jag hoppas att din bild av Uppsala inte enbart är präglad av skomakarens fotsvett :)

2008-04-05 @ 02:11:20
Postat av: knivlisa

Just den dagen hade jag ett fantastiskt intryck av uppsala. det var bara svetten som var dålig. Alla var schyssta och jag pratade
med en massa trevliga människor och fikade med folk och hade mig. Och pratade med en alkis där på parkbänken.

2008-04-05 @ 09:08:33
Postat av: n

ja hatar skomakare. Dem är alltid otrevliga.. skäller ut mig inför hela affären..förklarar hur tanklös jag är,frågar om jag är dum i huvudet eftersom jag går runt och går på spiken..skäms ja inte? vad är det för felpå mig nu måste han ju bygga om hela skon...

2008-04-05 @ 12:48:56
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Anna

Har precis hittat din blogg och har nu sträckläst hela ditt arkiv i smyg på jobbet. Det här inlägget skrattade jag högt åt! Så himla kul.

2009-09-19 @ 01:48:59
URL: http://myspace.com/nilssonanna
Postat av: knivlisa

Anna: hihi tack ska du ha. jag kommer knappt ihåg att jag skrev det så nu fick jag läsa om det :)

2009-09-19 @ 15:55:53
Postat av: Olalotte

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2010-05-18 @ 14:47:12
URL: http://olalotte.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0