Undrar om jag får hänka hem om jag har en yrkesskada

I lördags natt när jag åkte hem från Sandras 25-årskalas var tunnelbanan full med utklädda kvinnor.

Full kille (till en röd tjej med en meter lösögonfransar):
- Öh. Du. Varför ser ni så konstiga ut för?

Röda kvinnan: - Vi har varit på maskerad.

Killen: - No shit. Men var det kul då?

Röda kvinnan: - Ja.

Killen: - Men varför har du så konstiga kläder?

Röda kvinnan: - Men.. Maskerad sa jag.

Killen: - Ja, men jag tycker om att ställa frågor.. Göra mig en bild liksom. Det är en yrkesskada.

Röda kvinnan: - Jaha.. Vad jobbar du med då?

Killen (förläget): - ..........Eh......... ......... Mmm.. Gympalärare.

Röda kvinnan: - Gympalärare.

Killen: - Ja.. men jag försökte komma på nåt annat.


Haha. Tillåt mig håna. Han tyckte det lät så himla coolt att ha en yrkesskada, men var för full för att hitta på ett yrke där man ställer frågor.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha, underbart sånt där! Yrkesskada är ju annars när man som Telesäljare ringer Försäkringskassan och öppnar med "Jaaa, hejsan niklas här från SvD..." Så jävla pinsamt, som om man ville lägga lite "tyngd" bakom sina frågor om föräldrarpenning osv.

2008-04-28 @ 19:46:54
URL: http://shutupdonnie.blogg.se
Postat av: knivlisa

hahha, har du gjort det? skitkul..

2008-04-28 @ 20:07:44
Postat av: Alex

Ja, de darrar säkert i knäna när ett ord med så mycket pondus som "SvD" läggs bakom...

2008-04-29 @ 12:30:42
Postat av: Joakim

Så jäkla bra?

Rolig, snygg och välskriven Blogg som jag får anledning att återkomma till. Titta gärna in på http://hygienkonsult.blogspot.com som är ett mirsmars av lite skåpmat, lite skräpmat, en krydda i tillvaron och lite matnyttigt..

2008-04-29 @ 17:59:53
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Tack! Men snygg??? Det är den väl ändå inte..

2008-04-29 @ 22:11:21
Postat av: Ruff

Jag har en arbetsskada på riktigt faktiskt. En krossad tumme. Inte så hett faktiskt.

2008-05-05 @ 20:47:31
URL: http://jensuno.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0