Den mystiska upplevelsen




I affären:


Jag: - Hej, jag vet att ni har ett läppstift som är sjukt bra. Det sitter hur länge som helst. Vilket är det?

Sminkkvinna: - Ja, det måste vara det här kanske. Det sitter bra.

Jag: - Ja, men du fattar inte!! Det är så fruktansärt bra. Jag lånade det av Ester, min kompis, typ klockan sex på kvällen. Jag tog bara på mig det en enda gång. Sen dansade vi hela natten och när jag kom hem klockan fem på morgonen så satt det kvar!! Och dessutom hade jag HÅNGLAT då! Fattar du vad det satt bra!

Sminkkinna: - Ja, jo, men det sitter jättebra.




Nu så här i efterhand kan jag inte riktigt analysera mitt beteende.

Läppstiftet satt ju väldigt bra. Men. Jag hade inte hånglat! Inte ens minsta minimini. Och inte direkt dansat så mycket heller.

Och det är väl ändå i vilket fall inte jag som ska övertyga henne. 

Mystisk upplevelse som jag hoppas jag aldrig är med om igen.






PS:

Världens bästa läsare. Jag skulle vilja be om lite hjälp. Jag sjunger i ett band. Som heter Qimono. Vi har spelat in en låt på tyska!! (fråga inte varför, vi tyckte väl det var kul).


Och nu är den utmanare på Svenska närradiolistan (allra sist, men ändå). Det är ju typ större än tracks. Haha, den spelas typ i Älvkarleby, Skutskär, Roslagen och sånt.
Snälla gå in här och rösta på den (scrolla längst ner på sidan and click on qimono vergib mir). En gång per dygn kan man rösta.


Kommentarer
Postat av: Dennis Umeå

Du e sötast Lisa :)



Har blivit smått beroende av denna blogg...kanske e du som är beroendeframkallande?!

Hmmm...skumt

2008-12-03 @ 17:30:40
Postat av: knivlisa

Dennis Umeå tack och söt kan du vara själv! Det är jag som är beroendeframkallande by the way.

2008-12-03 @ 17:42:49
Postat av: Anders

Så, nu är det röstat. Men vet du varför det står "Ej röstningsbar" på några av konkurrenterna t.ex. Odd Hagel (älskar namnet) och Tommy John "Cykla på" (älskar titeln)? Det borde stå det på Qimono eftersom jag lade rösten där ? Tuff lista, mördande konkurrens...

2008-12-03 @ 18:04:24
Postat av: Nisse

Hej Lisa!

Blogg.se har ändrat hur RSS-feedsen funkar för din blogg. Kan du gå in på Inställningar>Blogg och ändra så hela inläggen + bilder delas ut via RSS?

Det har varit så tidigare, men efter blogg.se ändring för 1 dag sedan så kommer det bara ett urdrag av texten och inga bilder. Det gör att jag inte läser inlägget :( och det är roligt att läsa dina smarta inlägg, det vill jag fortsätta med :)

/nisse

2008-12-03 @ 18:05:23
URL: http://www.ludd.ltu.se/~wizzo/wordpress/
Postat av: Linda

Röstar! Och tackar dig för att konversationen längst upp lyste upp en hel del här haha. Klockren.

2008-12-03 @ 18:16:35
URL: http://hellolinda.blogg.se/
Postat av: Ylva

Men var kan man få höra den låten då? Inte på radio Ljungby och inte på er myspace. Nyfiken, det låter riktigt skruvat med tyska.

2008-12-03 @ 18:20:10
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: The One and Donny

... väldigt oooonaturligt indeed-o ...

2008-12-03 @ 18:21:34
URL: http://www.le-faux-pas.blogspot.com
Postat av: JULIA

hahahah fy fan vad roligt xD

2008-12-03 @ 18:31:30
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Röstat :) Vart kan man lyssna på den?

2008-12-03 @ 19:02:22
URL: http://emmagrenander.blogspot.com
Postat av: J

Ni är ju bra som satana! Inne på majspejs nu och har I know you want me på repeat =) Hur får man tag på de här låtarna? Alltså till datorn eller på skiva?

2008-12-03 @ 19:18:37
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Tack för rösterna kära kära. Knew i could count on you.





Kreft!! Tack, vi ska släppa dem på nån skiva och i-tunes snart. innan dess går det kanske inte..



Tyska låten vet jag faktiskt inte vart man lyssnar på. Men den kommer upp på myspacen snart! Man kan köpa den för nån tia på i-tunes.



Nisse: tack för infon. Jag har aldrig vetat hur man fipplar med Rss:en men ska kolla upp det.







2008-12-03 @ 19:42:07
Postat av: J

Snyggt, let me know så har ni ett garanterat krängt ex =)

2008-12-03 @ 19:49:53
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Anders: Nej jag fattar inte heller.. Vet inte.. Men ja jag vet det är helt sjukt bra konkurrenter.. Cykla på.

2008-12-03 @ 20:11:52
Postat av: Martin

Låtarna på myspace är ju bra och så, men nu vill jag framföra väldigt skarp kritik! Ni finns ju inte på Spotify! Hur ska jag då kunna lyssna på låtarna i min playlist? Eller vadå? Finns de på iTunes?



2008-12-03 @ 20:46:47
URL: http://memfrag.se
Postat av: Spiderchick

självklart röstar jag min lilla tysk!

2008-12-03 @ 21:39:44
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: knivlisa

ja spotify måste vi ha.



Jag är väldigt dålig på sånt där. Ska snacka med bossen.

2008-12-03 @ 22:56:30
Postat av: Pia

Klart man röstar och låten var skitmysig.. Snygga foton oxå som rullade fram medan låten spelades!!!

2008-12-04 @ 08:48:07
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Ja, nu finns ju tysklåten på myspace, vad roligt och bisarrt! Men varför försvann de andra låtarna?

2008-12-04 @ 09:32:05
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag känner igen mig i det där...Varför ger man ut för mycket information till främlingar, o varför börja ljuga för att verka coolare? Som om de skulle bry sig?=) Jag ger jämt för mycket onödig information till folk man bara borde ge ett nödvändigt "jo det är bara bra"... nej då börjar jag dra hela den långrandiga storyn...bra bra...

2008-12-04 @ 11:30:17
URL: http://smeckis.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Åh nej är de?.. Jag vet inte varför.. Jag har inte gjort något.. Ska snacka med en..

2008-12-04 @ 12:54:48
Postat av: kira

Jäklar! Inte nog med att du är skitsnygg och så jäkla rolig, nu sjunger du jättebra också.



Nu blev det två jäklar i den meningen, men det får du vara värd. :-)



Om jag vore man skulle jag vara helt kär i dig.

2008-12-04 @ 12:56:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: knivlisa

Kira: Du är ju för fin. jag skulle vara kär tillbaka om du var man.



Ylva: De andra låtarna är tillfälligt borttagna för att de inte är klara. Kommer tillbaka snart.

2008-12-04 @ 13:25:32
Postat av: Ann

Hejsan!



Har du möjligtvis texten till låten? Väldigt bra låt :)

2008-12-04 @ 19:33:20
Postat av: knivlisa

hej Ann! Tycker du? Tack. Jag kan maila den till dig om du ger din mailadress!

2008-12-05 @ 08:44:24
Postat av: link

Kira: Det är ju därför jag är kär i lisa! Snygg, rolig, sjunger finast, och vad var det ni sa, fin röst?



Love u baby :)

2008-12-05 @ 12:59:14
Postat av: Anna

Hejsan!



Det är jag som var Ann, jag missade sista A:et i namnet bara. Haha. Ja den är jättefin! :D Maila den gärna till mig om du vill :)



Anna[email protected]

2008-12-05 @ 13:20:18
Postat av: Anna (igen)

Det ska vara ett understreck mellan Anna och nea i adressen men det verkar inte funka att skriva det. Provar igen: Anna[email protected]

2008-12-05 @ 13:22:39
Postat av: Markus

That´s me är ju skitbra!! Och de andra låtarna som var på er myspace förut. Lägg tillbaka dem! Vergib är rolig, men inte så bra.

2008-12-05 @ 15:22:01
Postat av: Ylva J

Men... Vad var det för läppstift?

2008-12-07 @ 11:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0