Det dissiga blir ännu dissigare med snälla saker alldeles innan.

     
Klicka på bilderna så blir de större.


Jag har berättat förut om när jag var engelskalärare i Yemen. Jag mailar fortfarande med mina elever.
De skriver så roligt och fint och sånt. Men ni vet hur det är. Man glömmer svara ibland och skiter i det ibland.

Nu fick jag ett perfekt skäll:

"Hi million times to best and sweets girls in hall world I never met like her before or after. If any one looking to her blue eyes it is like deep blue ocean ,waves of  Yellow hair like gold .

If you have check your mail I had send to you more than 10 e-mails and you just replay for a one, I hope so you have more fun in your life.
 
Aiman."


Kommentarer
Postat av: Lina

Var det kul att jobba som lärare där? Jag har funderat på att åka nånstans och jobba.

2008-12-02 @ 11:53:58
Postat av: Alex

Och du var hans engelskalärare? =D

2008-12-02 @ 12:00:57
Postat av: Alex

Känns som det är dags för lite fler engelskalektioner där...

2008-12-02 @ 12:10:04
Postat av: Annica

Åh! Jag älskar de där breven. De hade jag helt glömt av. Hysteriskt roligt. Och fint. Vill ju inte klappa på huvudet när det gäller språket, men det var det där med engelsklärare då...Men du är bäst ändå!

2008-12-02 @ 12:33:57
URL: http://www.ouimichu.blogspot.com
Postat av: Annica

Åh, jag hade glömt hur bra de där breven var! Helt oslagbara. Så fina. Vill inte klappa dig på huvudet, men det var det där med engelsklärare då...Men du är bäst ändå!

2008-12-02 @ 12:35:47
URL: http://www.ouimichu.blogspot.com
Postat av: Joella

du borde nog svara du!

2008-12-02 @ 12:59:33
URL: http://talkingbird.blogg.se/
Postat av: Thomas

Jag får känslan att den här killen bara lärt sig engelska för att kunna stalka engelskspråkiga tjejer (gärna med waves of yellow hair like gold). Förlåt min cynism.

2008-12-02 @ 13:15:23
URL: http://tol.bloggspace.se
Postat av: R

om jag var engelskalärare till personen som skrev det där så skulle jag inte erkänna.

2008-12-02 @ 14:16:01
URL: http://kvinnofasoner.blogg.se/
Postat av: Knödel

Ameh hörrrni som klagar på Lisas lärarskillz här, ni får väl ta med i beräkningen att det var TVÅTUSENTREEE som hon var lärare där. Alltså fem fucking år sen! Vet ni hur snabbt språkkunskaper tynar bort eller om man inte praktiserar dem (och jag kan sätta en rätt stor summa på att man exempelvis inte får in simpsons på engelska i yemen)? Gå till er själva o fundera på hur mycket ni kommer ihåg från er franska/spanska/tyska whatever i högstadiet eller gymnasiet. Nä just det! Så tyst bara tyst. försvarar teacher lisa med näbbar och klor

2008-12-02 @ 14:41:34
URL: http://jobbarpadet.blogspot.com
Postat av: Knödel

Och en sak till: det heter ENGELSKLÄRARE!

2008-12-02 @ 14:45:11
Postat av: knivlisa

hahaha!!! Knödel!!!!! Kudos to you!!



2008-12-02 @ 14:56:06
Postat av: Alex

Get of the steroids Knödel ;)

2008-12-02 @ 15:17:58
Postat av: knivlisa

Lina: Ja, fantastiskt kul. Väldigt jobbigt också. Jag fick en klass som hade haft en 50årig manlig amerikansk lingvist som lärare innan mig. Han hade jobbat som lärare i 25 år. Och så kommer jag där och är tjej, outbildad, svensk och ung. eleverna var mellan 18 och 35 år. Vissa var läkare. De vägrade lyssna på mig i början och skulle hålla på att testa mig hela tiden. De lyssnar ju aldrig på tjejer överhuvudtaget. Men efter ett tag sa jag "Nu är det så här. Vill ni inte ha mig som lärare så kan ni sluta här. Ni får inte tillbaka er gamla lärare. Men om ni är kvar så kan ni inte klaga på mig för då ser jag till att ni slutar." Då blev de fogliga som små lamm. På examensdagen sa den som hade varit allra värst i början: "Lisa, jag trodde inte att du skulle kunna lära mig något, men jag hade fel. Du är väldigt bra, och jag är hemskt ledsen att jag sa sådär i början".

2008-12-02 @ 15:43:45
Postat av: Lina

Låter jättespännande! Jag är snart färdig lärare, så jag kanske är bättre än dig då ;-) Vilka fina bilder också.

2008-12-02 @ 16:00:44
Postat av: Thomas

Vet ni hur man beställer öl i Yemen?

"Yemen öl"

Det skämtet bjuder jag på. Free of charge. Eller som Aiman kanske skulle sagt: from pay is for of free.

2008-12-02 @ 16:03:33
URL: http://tol.bloggspace.se
Postat av: Knödel

Thomas: Hahahhahahahahhahaha!

2008-12-02 @ 16:09:00
URL: http://jobbarpadet.blogspot.com
Postat av: Badankornas Befrielsearme



Hur ser det ut i ditt badkar?





Postat av: knivlisa

Jotack bra.

2008-12-02 @ 17:50:36
Postat av: Ruff

Ett perfekt skäll? Jag tyckte han verkade mer inställsam än sur, men...

2008-12-02 @ 18:23:50
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: Nils

Ja men RUFF, han var ju det först, men sen sa han ju att han hoppades att hon hade mer kul i sitt eget liv. Så att hon har en anledning att inte svara på hans 10 brev. Det var ju ganska dissigt.

2008-12-02 @ 18:36:11
Postat av: Thomas

Av någon anledning går det inte kommentera ditt senaste inlägg, så jag kommenterar här i stället. Alltså, jag läser din blogg varje dag, skrattar, beundrar och ser upp till dig. Att du tar en av mina kommentarer och gör ett eget inlägg av denna är ju helt otroligt! Jag är fett stolt och glad. Tack! (Det här blev ju nästan smörigare än Aimans brev, men men.) Tack till Knödel också!

2008-12-02 @ 20:21:26
URL: http://tol.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0