Hur mycket panik kan man få egentligen.

image158


Jag:
- Hej jag heter Lisa och ringer från *tidningens namn*, jag undrar om jag får bjuda på tidningen i ett halvår?

Farbror: - Nej, vi har en annan tidning nu.

Jag: - Ja, bra. Men då tar vi den efter den andra tidningen. Hur länge har du den?

Farbror: - Nej men det går inte. Vi kanske har flyttat till lantstället då.

Jag: - Jamen ser du det gör inget, du adressändrar ju gratis.

Farbror: - Nej!! Jag vet inte.. Det är mitt i sommaren. Vi kanske är på semester.

Jag: - Ja, men då gör ni bara uppehåll när ni åker iväg.

Farbror: - Neeej....... Vi....... kanske ska flytta till Tyskland..

Jag: - Flytta?

Farbror: - Ja..


Haha. Till Tyskland. Säkert.


Kommentarer
Postat av: hamburgskan

...en jävla massa människor flyttar till Tyskland inget konstigt med det..billig öl med kvalitet lockar. ärligt talat, det bästa med att utvandra var att när jobbiga telefonförsäljare ringde hade man en godtagbar ursäkt. Wunderbar!

2008-02-06 @ 21:02:15
URL: http://hamburgskan.blogg.se
Postat av: joel

Varför skulle dom inte kunna flytta till Tyskland?

2008-02-06 @ 21:22:32
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Jamen..... . Det är inte det som är poängen. Poängen är att han bara hittade på för att han inte kom på nån mer ursäkt.

2008-02-07 @ 08:52:01
Postat av: knivlisa

Dessutom hade han bara kunna säga "nej jag vill inte" men det är väldigt mycket folk därute som inte gör det för dom vill inte vara "ofina". Då kommmer dom på ursäkt efter ursäkt tills dom antingen tar tidningen eller drar till med en fet lögn. Som att dom ska flytta till tyskland. Fast det är ännu roligare när dom säger ryssland.

2008-02-07 @ 08:56:45
Postat av: n

DU skulle sagt, JA MEN TYSKLAND! där har vi ett kontor

2008-02-07 @ 11:20:53
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: knivlisa

hihihi. Ja. Jag vågar inte gå för långt. Åd kan dom anmäla mig för förargelseväckande beteende.

2008-02-07 @ 11:53:04
Postat av: Pär

Det är nog säkert dig jag har pratat med någongång. Hon var så där riktigt på hela tiden. Jag sa klart och tydligt att jag inte ville ha skiten (tidningen), men hon ville inte acceptera det. Jag brukar inte slänga på luren bara sådär och det gjorde jag inte... men det var f*n så nära.

Det känns som att det var du. :)

2008-02-07 @ 17:34:09
Postat av: hamburgskan

du skulle sagt som min syster sa (som spenderade sina universitetsår i Växjö[!!!]) när jag berättade att jag skulle flytta till Hamburg (dubbelt så stort som Sthlm) :
Men, va..ärligt, ska du verklige flytta till Tyskland!! ä inte som lite B eller...?

2008-02-07 @ 22:40:28
URL: http://hamburgskan.blogg.se
Postat av: Anna

Haha, bästa bortförklaringen. Den ska jag köra med nästa gång! :D

2008-02-09 @ 17:50:03
URL: http://blackravioli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0