Nej dumsnut. En tiiiiiiiiiia.


image188



I min närbutik har dom väldigt bra priser på minibaguetter. 10 för 15.

Asfräscht. Men det finns en liten kassörska som inte har alla indianer i båten.

Jag blir sällan arg på folk som är lite.. bakom flötet. Dom är ofta mycket härligare än assmarta. (Downs syndrom-barn till exempel om man ska dra det till sin spets. Det finns ju inga andra  som är så kärleksfulla.)

Men. Den här kassörskan tror att hon är nåt. Man märker det på stämningen redan när man går in i affären. Hon har en sorts fördömande attityd. Ler överlägset åt fula barn, tjuter om naglarna hamnar under ett mjölkpaket och tittar efter mig för att hon är säker på att jag är en snattare. Och det blir ju inte bättre av att jag blir jättenervös och flackar med blicken (och "provsmakar" smågodis för den delen).

Hon är som en blandning av Magica de hex och Dummer (om nån av dvärgarna heter det). Det är inte lika okej att inte hänga med särskilt bra om man samtidigt tror att man är nåt.


Jag: - Men... Du.. Baguetterna är ju 10 för 15. Nu har jag betalat 10 för 25.

Kassörskan: - Det är det det kostar.

Jag: - Jaha, så varför står det 10 för 15 då?

Kassörskan: - Gör det, det tror jag inte. Maaaarkus är baguetterna 15 för 10 (fel ordning)??

Markus: - Nej. 10 för 15.

Kassörskan: - Okej.. Jaha. Men du får tillbaka en femma då.


(Bild: Disney Enterprises)


Kommentarer
Postat av: Pär

Asflabb. Sånt där är ju helt underbart att se och höra.

2008-02-21 @ 10:40:37
Postat av: knivlisa

Hehe. ja.

Är det pär markus???
Jag träffade en person för några dagar sen som sa "vem är den där pär egentligen? Han verkar galen. Blir du inte rädd?" Jag sa att det är en kille på mitt jobb som heter markus som har ett trevligt alterego som heter pär och skriver snälla kommentarer. Men jag är fortfarande inte hundra.

2008-02-21 @ 11:08:44
Postat av: Pär

Det är INTE någon Pär Markus.

Shit, om folk tror att jag är galen och frågar om du är rädd så ska jag lägga av med att kommentera. Jag gillar helt enkelt bara att läsa din blogg. Får väl räcka med att läsa då antar jag...

2008-02-21 @ 11:29:04
Postat av: knivlisa

oj då, nej sluta inte!!!

2008-02-21 @ 11:50:34
Postat av: S

haha..kul blogg :o)

2008-02-21 @ 12:05:44
URL: http://www.pinkydragon.blogg.se
Postat av: ..

Du är skitlik magica de hex!

2008-02-21 @ 12:51:31
Postat av: Markus

pär jag svär, ber om ursäkt för jag är sär.. kommer poppa upp där å där. men nu e jag här..
ett sär

2008-02-21 @ 14:31:07
Postat av: Käpt´n Flint

Ha ha!

När man träffar på såna där människor så vill man ju bara, precis som tjejerna i klassen på mellanstadiet, uttrycka ett storbesviket "amen-öh!".

För övrigt så tycker jag att du är förolämpande mot både Magica de hex och Toker (även känd som Dummer, se knivlisa.blogg.se). Det låter mer troligt att din kassörska skulla vara något i stil med den däringa tuppkamsgremlinen som är ledare för Gremlinsarna i filmen Gremlins, eller kanske det blåa navelluddet jag hittade igårkväll eller varför inte Johan Staël von Holstein?

Anyhooooo...

2008-02-21 @ 17:27:48
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

ha ha. Det finns alltså ingen Dummer??

Det är roligt med folk som får navelludd tycker jag. Speciellt när man hittar det i en kille som man gillar.

2008-02-21 @ 18:33:53
URL: http://knivlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0