Råttan var som Jesus

image106




Jag undrar ibland var ondska kommer ifrån.

Speciellt när den är inuti mig. Jag är ju alltid så rar, menar jag. And yet så aggro.

För nån dag sen gick jag hem från jobbet, och nånstans mellan Thorildsplan och Kristineberg
kommer en stor fet råtta och korsar min väg. Dräggig och skabbig och knubbig.

Innan gick jag omkring och tänkte en härlig tanke, och så kommer den där hemska och förstör hela min värld och 
varslar om synd och nöd och skabb. Det måste åtgärdas, man kan inte bara ta sån skit.

Så jag börjar jaga den. Jag fylls av adrenalin från Treriksröset till Smygehuk och med ett outtömligt hat springer jag efter den och skriker och gormar (det var ingen mer människa där).

Råttan blir typ skitskraj och springer lika snabbt som jag i typ 20 meter och försvinner sen för alltid in i nån himla buske där den säkert dör av en hjärtattack.


Sen undrade jag hur min spontana ilska uppstod. Det var säkert en massa förträngda aggressioner som helt plötsligt fick utlopp på den stackars råttan. Den var ett ställeföreträdande offer, typ som Jesus när han dog på korset för alla andras synder.

Sen kom jag också att tänka på att jag sökt ett jobb som redigerare på Djurens Rätt.
Jag hoppas de inte läser detta.
Fast vaddå. Även djurvänner måste väl få lägga in ett  veto för ett djur de hatar. Ett djur som inte bör ha några rättigheter i världen.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha...ibland undrar jag om du inte bara hittar på :) Men det spelar ju ingen roll, det är rolig läsning i vilket fall :)

2008-01-11 @ 18:13:31
URL: http://sofinordin.blogspot.com
Postat av: Knivlisa

haha... Jag förstår det.. Man kan aldrig veta ;-)

Inte hittar på. Men överdriver. Råttan dog säkert inte av hjärtinfarkt.

2008-01-11 @ 18:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0