Min natt





Jag var på företagsfest igår. Det inträffade vissa skandaler som jag tyvärr inte kan berätta och det smärtar mig oerhört.

Jag gick hem barfota. Det är mysigt och praktiskt om man jämför med högklackat och det var inte så långt.

Då stannade en taxi, med en kille som tittade ut och sa "meen stackars sööööta lilla kom in vi kör hem dig var bor du". "Kristineberg" sa jag. (Vilket var typ bara några hundra meter bort.) "Jamen jättebra kom iiiin" sa han.
"Jaja okej då det är väl bra" sa jag.

Och då!!!!

Svartnade allt och jag fick ett knytnävsslag i ansiktet.


Näerå. (jag insåg att jag lagt upp det som om nåt asdramatiskt skulle hända så jag var tvungen)

Men jag hann inte mer än att sätta mig i bilen förrän dom körde helt fel, över Tranebergsbron.

Jag: - Det är ju helt fel, kör tillbaka.

Taxichaffisen: - Mäh! Du får ju säga till vart du ska.

Jag: - Jamen smarto jag sa ju Kristineberg. Kristineberg ligger ju inte över bron, det ligger precis vid brofästet.

Taxichaffisen: - Ja men då får du väl betala då för att åka tillbaka.

Jag: - Jaja fine.

Killen (som nyss var så himla snäll men nu mådde rätt illa): - Men.. Jag ska ju heem. Du får hoppa ut och gå tillbaka.

Jag: - Mäh vilket as du är. (sa jag inte, för jag ville inte vara inblandad i ett paybackvåldtäktsdrama).


Så jag gick ut mitt i körbanan och traskade barfota i FEL körfil (mycket omständigt att ta sig över till gångbanan). Mötte massa sjuka bilar och lastbilar som tutade i sommarnatten.

Det måste ha sett så otroligt roligt ut. Om det var någon som lyssnade på radio och dom sa "Och så bryter vi av för ett trafikmeddelande. Det är en sinnessjuk kvinna som går barfota på FEL vägbana på Tranebergsbron. Se upp för hon verkar inte direkt ofarlig för allmänheten" så vet du vem det handlar om.


Bild: hem.bredband.net/gangsta/platser.html

Kommentarer
Postat av: Kakan

Hoppa in i en bil med en okänd man sådär, UTAN SKOR!! VET du vad som kunde ha hänt?!

....utan skor.... ojojoj.

2008-06-18 @ 19:01:30
URL: http://select.webblogg.se/
Postat av: knivlisa

Ja jag vet. Jag är en naiv dumbom. Men han såg så snäll ut och det var ju en fet riktig taxi. Men utan skor... ja vad ska man säga..

2008-06-18 @ 19:05:09
Postat av: N

jag bor på andra sidan brofästet, minneberg. Ska vi köra morsesignaler me ficklampan på kvällen från balkongen lisa?

2008-06-18 @ 21:25:41
URL: http://nooni.blogg.se/
Postat av: Mikey

Men jag vill också vara med... :(



Röksignaler från Bromma?? :)

2008-06-18 @ 22:10:56
Postat av: N

NEJ, det är en grej mellan mig och Lisa... hon vet inte om det ännu bara.

2008-06-18 @ 22:22:39
Postat av: N

NEJ, det är en grej mellan mig och Lisa... hon vet inte om det ännu bara.

2008-06-18 @ 22:22:40
Postat av: Hamburgskan

men du..inte sa slugt kanske..

2008-06-18 @ 23:27:18
URL: http://hamburgskan.blogg.se/
Postat av: Alex

Ha! "paybackvåldtäktsdrama" - klockrent!

2008-06-19 @ 09:51:04
Postat av: knivlisa

Noooonsingen! Gör du? Vad ballt!!! Vi gör det. Vi bestämmer en tid. Typ måndag kväll 22.30? Jag har en balkong på tredje våningen ganska nära vattnet långt till höger från dig.

2008-06-19 @ 10:17:35
Postat av: knivlisa

Alex, haha tack du är en så tacksam läsare.

2008-06-19 @ 10:18:46
Postat av: knivlisa

Hamburgskan. Haha. Nej jag vet. Allt verkade helt annorlunda då. Jag var jätteupprörd och tyckte lastbilarna var idioter. Tänkte inte så mycket på att det kunde vara farligt.

2008-06-19 @ 13:49:14
Postat av: Mia

Skandaler? Jag älskar skandaler... Trevligt att talas vid i alla fall!

2008-06-19 @ 21:14:33
URL: http://bloggkommentatorerna.se
Postat av: essie

Ok, jag är sist att kommentera, inser jag.

MEN

Det här var fantastiskt roligt. Det är bara du och en annan Lisa jag känner som skulle kunna hamna i sån situation. Och så möjligen jag. Möjligen.

Kram!

2008-06-26 @ 16:33:26
URL: http://livetienlitenask.blogspot.com
Postat av: Mikailjohanna

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2010-06-29 @ 08:50:06
URL: http://mikailjohanna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0