Or.. I´m just supernatural

image234


I natt drömde jag en sak som har fått mig att inse att jag har ett undermedvetande.

Det visste jag väl redan men ibland känns det som skitsnack, att det ligger en massa saker i hjärnan som man inte kommer åt på normala sätt.

Innan jag somnade tänkte jag på att jag har glömt bort hur man orienterar med kompass.
Jag kom bara inte på hur man gjorde. Jag lade inte ner någon möda på att lista ut hur det funkar utan konstaterade det bara och somnade.

Sen drömde jag att alla GPS:er hade slagits ut i någon sorts millenniebugg. All plats i nyhetskanaler och tidningar upptogs av denna viktiga nyhet. Hur kunde det hända, vad ska vi göra nu, kan man någonsin lita på teknik igen.

Man kom fram till att det var nog bäst att alla började använda vanliga kartor och kompass igen, så jag gick någon kurs med min gamle biologilärare Seth. Och lärde mig hur en kompass fungerar.

Han förklarade det jättebra, och det var helt verklighetsenligt. Så nu kan jag.

Men, han kan ju inte ha åkt in i min dröm på riktigt. Så det måste ju ha varit mitt undermedvetna som lärde mig. För att jag innerst inne, i mitt undermedvetna, redan kunde det.



(Bild: Jag ville bara visa upp Salles systersons solglasögon)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhå, så där har jag tänkt innan tentor. Så jag har lärt mig saker jag inte kunde(egentligen).

2008-03-12 @ 22:09:00
Postat av: Mattiastomine

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2009-06-15 @ 13:20:28
URL: http://mattiastomine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0