Dagens coolaste polisväxeltant


Bild: Aftonbladet.se

Telefonsamtal på jobbet:

Jag: - Hej, jag skulle vilja bli kopplad till ett inre befäl.

Hon i polisväxeln: - Ja, okej vad gäller saken?

Jag: - Jag ringer från *tidingen*. Det är visst en naken man som springer omkring med en rånarluva och ofredar kvinnor. Där i skogen. Jag tänkte skriva om honom, så jag skulle vilja tala med polisen.

Hon: - Jaså? Det har jag inte hört. Jag som brukar springa där.

Jag: - Jaha men se du det ska du nog inte göra. Han smyger upp bredvid kvinnor som är ute och joggar. Och springer med dem långa sträckor. En kvinna i 43-årsåldern blev helt skräckslagen i fredags, när mannen hoppade ut ur skogen och gjorde henne sällskap. Och polisen har fått in tips på att fler kvinnor råkat ut för honom.

Hon (låter misstänkt munter): - Jaha?

Jag: - Ja... Alltså en gång hade han ju en rånarluva. Och var  helt NÄCK. Fattar du. Du ska nog inte springa där.

Hon: - Jo då! Jag tycker att det låter jätteintressant.

Jag: - Hahaha. Du är ju galen.


Kommentarer
Postat av: lina

uh, cirkulerar denna bild än idag?

jag höll på att dö första gången jag såg den i tidningen - det är min kusin. o_O inte det trevligaste att mötas av på löpsedlarna.

2008-05-27 @ 06:55:07
URL: http://dalimania.blogg.se/
Postat av: knivlisa

hahahhaha!! Äre sant! Då är ju du typ kändis i mina ögon. Jag tog den från nån annan blogg, så visst cirkulerar den.

2008-05-27 @ 09:27:54
Postat av: Mikaela

Den där växeltelefonisten kanske är en sådan typ som tänder till lite på udda situationer. Man vet ju aldrig om det blir hon eller den nakna killen i rånarluva som åker dit om de två möts i skogen :D HAHAHA

2008-05-27 @ 10:46:39
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: joel

Haha, vilken kille! Att vara oferedare är att vara kreativ och idérik!

2008-05-27 @ 11:51:52
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: DD

Hörde den storyn igår och blev faktiskt lite munter jag med. Kändes helt klart som ett studentspex...hehehe....naken och med rånarluva och springa ihop en bit. Fast det är ju klart att tanten kanske inte tyckte det var lika kul. Vi andra kan skratta lite i smyg iaf S

2008-05-27 @ 13:00:35
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Cel'Dara

Vem vet, det kanske var hennes man som sprang runt där i skogen? Hur som helst så låter det ju iaf som att hon går igång på sånt där! Haha!

2008-05-27 @ 19:57:57
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: lina

haha, ja det är sant. :P det är inte lätt. man kanske skulle göra en nakna polisen 2?



jo, det är jag på headern. :) och massförstörelsemusik, haha. det var lite överdrivet. men ta och lyssna på in flames. där har du bra musik. :)

2008-05-28 @ 10:49:00
URL: http://dalimania.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, jag fick precis veta att det hände i Borås. Du har många kopplingar till Borås, vet du det?

2008-06-02 @ 22:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0