Mitt sociala liv


Lisa och Frida - once upon a time


Telefonsamtal:

Jag: - Hej! Vet du, jag har gått av mitt skift nu! Jag har ju jobbat typ alla timmar på dygnet skitlänge, och nu är jag ledig flera dagar!

Frida: - Ja, vad kul.

Jag: - Ja vet.. Jag har ju inte haft nåt socialt liv ju. Du är den första kompis jag pratar med på jättelänge. Av alla så ringer jag dig. Känns det inte bra?

Frida:
- Jo jättebra. .... Men jag håller på och jobbar. Jag måste verkligen göra klart det här tills i morgon.

Jag: - Nej då. Vi ska prata tills jag har cyklat hem i alla fall.

Frida: - Ja okej. Men då får du prata så kan jag skriva så länge. Men jag lyssnar.

Jag: - Okej då. Jo. Det har varit så kul att jobba ändå. Mina jobbarkompisar är skitsnälla... Det är klart det kan ju kännas lite stressigt ibland men just nu känns det kul...... Men jag börjar ju jobba på en annan avdelning på måndag. Men det blir också kul. + blablalbalblalbala bla bla..................Frida?

Frida: - ..............mm.

Jag: - Lyssnar du?

Frida: - Oj...... Förlåt. Det här går nog inte.

Kommentarer
Postat av: Nils-Erik Svangård

:)

Sitter du invirad i svenska flaggan?

Vad nationalistiskt :D

/nisse

2008-05-28 @ 08:59:14
URL: http://www.ludd.luth.se/~wizzo/wordpress/
Postat av: knivlisa

Ja jag brukar göra det. Jag älskar Sverige.

2008-05-28 @ 11:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0