Våra vänner är värdelösa





Jag och Linus har besiktigat bilen, (som vi (läs Linus) nu har reparerat).

Gick sådär. De inre bromsrören måste bytas (who cares).

Jag: - Linus, seriöst. Vi känner inte en endaste bilmekaniker. Vi har egentligen inga vänner vars yrkeskompetens vi kan utnyttja. Dom är värdelösa.

Linus: - Nej.. Jag vet. Dom är värdelösa.

Jag: - Frida är folkhälsovetare. Har man ingen glädje av.

Linus: - Olle, Jonkan och Erkan är civilingenjörer - värdelöst.

Jag: - Sandra kommer inte heller bli nåt bra. Mia är iofs make-upartist.

Linus: - Ja det kanske du kan utnyttja nån enstaka gång. Men Mikaela är teknisk designer - värdelöst.

Jag: - Martin är psykolog, har inte vi nån nytta av. Vi mår toppen.

Linus: - Vi har ju bara folk som sällskapspartners. Värdelöst.

Jag: - Ja. Det duger knappast i livets svåra stunder. Vi måste börja tänka mer strategiskt i val av vänner.

Linus: - Håller helt med.

Jag kan i och för sig tänka mig att de "inre bromsrören" bara är svältfödda på uppmärksamhet och behöver psykologhjälp. Vem bryr sig nånsin om dom...

Kommentarer
Postat av: L

Jag är ju frisör, vill ni inte ha mig?

2008-05-29 @ 16:01:08
Postat av: Käpt´n Flint

Ha ha!



Frågan är väl kanske vad era vänner har för nytta av er...



Själv är jag en jäkel på att skrika åt ungar att hålla käften samt slå sönder gitarrer o det är rätt underskattade egenskaper... eller inte

2008-05-29 @ 16:06:57
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

ja just ja det tänkte jag inte på. Att dom inte har nån nytta av oss. Men det är ju upp till var och en att klaga.

2008-05-29 @ 16:33:24
Postat av: Ämma

Shit, det har jag knappt tänkt på. Jag är med andra ord en onödig kompis än så länge iom att jag jobbar på demensboende, sen när jag lärt mig tatuera, blir jag en halvnödvändig? Hmm.. funderar

2008-05-30 @ 00:15:13
URL: http://aemmasblogg.blogspot.com
Postat av: Pierre S



Lisa, vilket fint foto du har satt in på bloggen.

Den där mörka donnan till höger ser riktigt snygg ut, undrar vem hon är. Jag undrar oxå vem som

är fotografen till det kortet?

Förresten kan inte Martin S. lite om bilar. Jag minns honom som bilälskare i LKPG för en massa årsedan, då han körde BMV och allt.

Hälsa Linkus

2008-05-30 @ 00:16:43
URL: http://schelander.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag e psykolog till alla jag känner. Används rätt mycke dag å natt. Jag får tillbaka en videoinställning var 10år typ på det. Jag har ju inte körkort men dem yttre bromsrören då?

2008-05-30 @ 06:09:20
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: DD

hahahha...vilken underbar analys!!! Vad ska man ha sina vänner till om inte dom går att uttnyttja till "hard labour"? ;D Måste ju tänka om jag med isf. Jag vill ha vänner för att umgås med socialt...hmmm.... dags att skaffa sig en bilmeck, en rörmockare och en målare. Vänner sökes!!!! *S

2008-05-30 @ 11:24:37
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: joel

Senaste nytt:



De senaste sju dygnen är din blogg den 28:e mest besökta bloggen i kategorin "journalister och media" enligt bloggportalen.se och min är den 29:e!!

2008-05-30 @ 11:26:35
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Alex

Gick förbi en tjej på bussen hör om dan. Hon sa till sin kompis:

"Det gäller att välja kompisar som är i god form och tar hand om sig, annars kan de ju typ dö sen..."



Också en skön syn..

2008-06-01 @ 02:59:10
Postat av: Veronica

hihi jag vad ska ni med en missionär slash pedagog som jag till? ^_^ fin bild, lisa, förresten!

2008-06-16 @ 05:25:15
URL: http://veronicaschelander.wordpress.com
Postat av: Ruff

Klantigt att inte vara vän med mig då. Jag jobbar på Rydahls Broms. Sysslar med bromsdetaljer och -system till personbilar, tunga fordon och industrimaskiner.

2008-07-18 @ 19:46:26
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: link

Jag känner mig lite utanför på bilden... Är man värdelös som pojkvän också om man inte har praktiska yrkeskunskaper? Tror det.

2008-08-05 @ 16:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0