Själv vägrar jag säga annat än "penisen", om jag måste använda ordet




På skivstångsträningspasset:

Ledare: - Och tänk på hållningen! Ha knäna lite böjda, bak med axlarna, håll in magen och svanka inte för mycket.
Tänk på bäckenet som en skål med vatten. Om ni svankar för mycket åker vattnet ut. Och om ni svankar för lite åker det också ut. Ja. Bäckenet är en skål med vatten.


Hon var hysteriskt begeistrad över sin liknelse. Jag, däremot, höll på spy. BÄCKEN är det värsta ordet jag vet (tätt följt av moderkaka och livmoderhals). Så äckligt. Man vill ju inte ha ett bäcken. Och om jag skulle tänka att bäckenet var som en skål fylld av vatten skull jag svimma av obehagskänslor. Pedagogisk tränare.

Bäcken är ännu värre på engelska; PELVIS.
Och på engelska pratar man om pelvis på samma sätt som man pratar om penis på svenska - i obestämd form.

"Du måste tvätta Penis" - precis som ett egennamn. Och "Don´t move Pelvis while you´re lifting your leg".

Uäääää...

(Bild:  http://www.biol.lu.se/)

Kommentarer
Postat av: lovelyn

Jag var en gång på ett yogapass där instruktören under avslappningen på slutet sa "Slappna av i könet".

Jo men visst, det är ju där de flesta brukar vara spända. "Fan jag är så stel i könet idag, kan inte du massera mig lite. Eller jag kanske ska gå på ett yogapass".

2008-05-20 @ 15:12:58
URL: http://lovelyn.blogg.se/
Postat av: knivlisa

hhahaa äre sant. Men vilken människa. Hur orkar man leva så egentligen? Så kan man faktiskt inte bete sig. Det finns ju gränser.

2008-05-20 @ 15:39:16
Postat av: Henrik

Jag har en kompis som sa: "det luktar gammal bäckenoperation här" när det luktade illa på ett ställe. Det tyckte jag var mycket roligt.

2008-05-20 @ 22:01:24
Postat av: Ämma

o_O tarmben?

En polare som pysslade med yoga och sånt berättade att hennes kvinnliga yogatränare mitt under nån sträck-och-tänjgrej ylat "och kniiiiiip med anaaaaaalen!" ..det är nästan värre.

Och bäcken är väl inte så farligt, det finns värre ord.. framstjärt, till exempel. rys

2008-05-21 @ 18:15:28
URL: http://aemmasblogg.blogspot.com
Postat av: Victorelin

keep it up very nice site

2009-02-12 @ 14:59:01
URL: http://victorelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0