Inkompetensen flödar





Jag och en kollega pratar om svenska snygga kändisar:

Kollega: - Jamen en som är snygg är ju Nora Strandberg.

Jag: - Ja.. Eller vilken av dem? Sportjournalisten?

Kollega: - Ja.. ....... Vilken Nora Strandberg finns det mer?

Jag: - Tuva Novotnys karaktär i Skilda världar hette ju det. Fast hon hette Tuva Novotny Hedström då.

Kollega: - Mäh. Vilken idiotsak att lägga på minnet.


Hur kan man glömma bort det undrar jag. Att Tuva spelade Nora Strandberg är ju något av det mest självklara som finns.

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag har alltid haft en cruch på Tuva.

Känns lite peddo att säga nu när du lägger uppe en bild på henne som 14-åring, men ändå..

2008-11-25 @ 10:44:43
Postat av: Ellinor

Jag är med i en tävling där jag kan vinna Guitar Hero och jag vill sjukt gärna vinna. Därför tycker jag att ni ska slå ett slag för mänskligheten (dvs mig) och gå in på www.tyskungen.se och rösta på Rambos whore och jag lovar att gå runt och se ut såhär: :D i resten av livet.



Tack på förhand

2008-11-25 @ 11:04:12
URL: http://procardia.blogg.se/
Postat av: jandi

alex, det är okej. du är inte ensam.

2008-11-25 @ 11:27:55
URL: http://jandi.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Haha, det är så fint att ni samtalar med varandra här. Det börjar bli som ett community.

2008-11-25 @ 11:32:01
Postat av: Alex

Ja du borde ordna så man kan fixa ett konto att logga in på. Med bilder, en avatar, osv

2008-11-25 @ 11:45:13
Postat av: jessica

hon ser ju ungefär likadan ut idag. gullig

2008-11-25 @ 11:57:48
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Detregnarkonfetti

känns ganska självklart för mig med faktiskt och som vanligt får din blogg mig att skratta (tipsade om den för ett tag sen i min blogg, men det tar jag förgivet att du inte har något emot!). lika självklart som att tuva är nora, är också att sanna bråding spelade i tre kronor.

folk glömmer så lätt.

2008-11-25 @ 12:05:18
URL: http://detregnarkonfetti.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag följde Skilda Världar stenhårt i mellanstadiet, tyckte det var skitbra.

Sen visade de serien igen för typ ett år sen...fy fan vad dåligt det var. Ännu ett bevis på att man inte sak återuppleva sina retrominnen!

2008-11-25 @ 15:42:38
Postat av: knivlisa

Det gjorde jag med. Men det hade man ju kunnat lista ut då att man inte skulle gilla det sen. Kommer du inte ihåg att Tom bovallius spelade skitdåligt. Eller Matti berenett eller vad han hette. Men man var ändå lite kär i honom.

2008-11-25 @ 17:23:15
Postat av: jagsover

Åh. Jag blev tokkär i Tuva. En gång när jag var på konsert på cirkus liftade hon med vår buss och i brist på plats satte hon sig i mitt knä. Jag vågade inte röra mig. Jag vågade inte säga något heller, men jag blev inte mindre tokkär.

Det tog många herrans år att komma över henne.

Usch så sorgligt det var.

2008-11-25 @ 22:10:27
URL: http://www.jagsover.se
Postat av: jagsover

(förlåt att jag spammar men jag fick dåligt samvete. det där jag skrev ovan var inte helt sant. hon satte sig på golvet, inte i mitt knä... men hon liksom vilade armen mot min plats så att hennes armbåge nuddade vid mitt knä. nästan samma sak om du frågar mig.)

2008-11-25 @ 22:11:42
URL: http://www.jagsover.se
Postat av: knivlisa

Jagsover: HAHAHHAA!!! Om du frågar mig också. MY GOD.

2008-11-25 @ 23:11:55
Postat av: Ellinor

Ja jag håller med! Tuva ÄR ju Nora Strandberg vilka roller hon än spelar, men jag gillar henne i Smala Sussie också även om filmen är helkass! :-)

2008-11-26 @ 00:16:05
URL: http://ellisbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0