Mia kalvar om 5 månader




Mia är med barn.


Mia: - Alltså, jag borde ju åka utomlands när jag är mammaledig. Typ till Thailand. Och bo där ett tag. Det är ju inga problem. Och om man bröstmjölkar så behöver man ju inte tänka på maten till ungen hit och dit.

Jag: - Bröstmjölkar..

Mia: - Ja, det är ju perfekt. Och så får man ju mammapenning.. Då kan man leva jättebilligt där..!

Jag: - Jamen...... Bröstmjölkar?

Mia: - Ja.... Jaha.. Nähä.. Heter det inte det. NEJ. Så kan man ju inte säga. Bröstmjölkar.. Vad heter det då?

Jag: - Eh..Ammar..?

Mia: - HAHA. Oj. Ja.. Bröstmjölkar.. Som om man är en ko..


Kommentarer
Postat av: N'batha M'bwele

Sen får man fyra magar. Under varandra. Den översta kan man döpa till löpmagen.

2008-11-02 @ 21:06:35
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Allt Utom Räkor Rebecca

Men. Bröstmjölkar låter så mycket bättre.

Diar kanske börjar låte lite kovarning däremot.

2008-11-03 @ 15:42:07
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag tyckte det var ett osedvanligt bra ord istället för ammar!!! Man kan oxå få behålla gravidmagen om man inte aktar sig!! :o)

2008-11-03 @ 18:41:55
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Ja bröstmjölkar är ett jättebra ord. Jag googlade det och det har hela 22 träffar. Lite besviken.. Jag trodde hon var först.



Jag kan inte logga in... Vad är det med blogg.se egentligen.

2008-11-03 @ 21:11:17
Postat av: knivlisa

Ja bröstmjölkar är ett jättebra ord. Jag googlade det och det har hela 22 träffar. Lite besviken.. Jag trodde hon var först.



Jag kan inte logga in... Vad är det med blogg.se egentligen.

2008-11-03 @ 21:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0