Se hur det gick, se hur det gick





Vi kodar just nu tv-kanalerna (så att ettan ligger på ettan osv)


Jag: - Linus vet du om vi har tv8?

Linus: - Näe.

Jag: - Okej.. Fast bara 57 procent av dem som har tv8 vet om det.

Linus (hånskrattar): -HAHAHHAHHA. 57 procent. Jo minsann. MMMMm... Sure.

Jag: - Jo det är säkert.

Linus: - MMM..... 57 procent. Kom igen.


Jag: - Jag har faktiskt läst det nånstans nån gång.


Linus: - Mmm..



Ja, ja, ja, jag brukar hitta på statistik för att  låta trovärdig, men den här gången råkar det faktiskt vara sant.  Var tvungen att googla lite:

Ur artikel i Resumé:




HAH. 57 procent. Och så får man inget för det. Antar att det är nu nån liten präktig ande borde hoppa fram och säga "Lyssnade du inte till historien om pojken och vargen, flicka lilla. Se hur det gick, se hur det gick".

(Artikeln är förresten från juli.. Varför i hela friden lägger min hjärna ner kraft på att komma ihåg en sketen siffra, när det finns så mycket viktigt som bara flimrar förbi och aldrig nånsin får fäste)


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, det där kom jag också ihåg att jag hade sett någonstans! (Fasen vad jag önskar att jag skulle lära mig saker i utbildningen lika bra....)

2008-11-05 @ 20:16:39
URL: http://sara123.blogg.se/
Postat av: Thomas

Kan man verkligen lita på undersökningar gjorda via MMS? Och hur går en sådan till? MMS:ade de en bild av Lars Adaktusson och bara "har du sett den här killen på TV de senaste två åren?" (Obs jag skämtar givetvis. Men det förstår ju du, o humorns mästarinna. Jag älskar fan din blogg.)

2008-11-05 @ 20:49:05
URL: http://tol.bloggspace.se
Postat av: Detregnarkonfetti

Jag älskar tv8 och kollar på den mycket. Tv8 har ju svd kultur, studio belinda och studio virtanen för tusan. Men sen kollar jag inte så mkt på tv heller.

2008-11-05 @ 21:33:44
URL: http://detregnarkonfetti.blogg.se/
Postat av: Sofia

När man väl talar sanning borde man få lite mer creds för det.

2008-11-05 @ 21:58:47
URL: http://thidan.blogg.se/
Postat av: Ruff

faktum är att hela 71,25% av alla som har tv8 som vet om det. snarare 3/4 än 1/2 som man kan luras att tro.



(det är 57% av ALLA svenskar som vet det, inte av de 80% som faktiskt har tv8)



att genomskåda kvällspress-statistik är bland det bästa jag vet. jag känner att mitt aftonbladet&co-hat blir mer befogat då.

2008-11-05 @ 22:30:17
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Ruff: så sant, så sant. men sluta hålla på och genomskåda MIG för det.



Thomas: Hehehe... mms. förvisso. tacktack.





Konfetti: Ja! jag trodde inte vi hade den, men vi hade den!

2008-11-05 @ 22:55:52
Postat av: Ruff

så går det om du använder dig av kvällsblaskeretorik.

2008-11-05 @ 23:55:20
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: Larz

Haha! Sjukt roligt att du faktiskt hade kunskap om en sådan statistik...

2008-11-06 @ 00:26:26
Postat av: link

Bra Lisa! Denna gång fick du mig. Du hade fog för statistiken.

2008-11-10 @ 12:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0