Konståkning utan is. Helt nytt. Ska bli ett tv-program






Linus är på det hela taget rätt nöjd med mig. Han är tacksam och glad och tycker jag är snäll och trevlig.

Men. Det finns en djup grogrund till missnöje i hans liv. 
Han tycker att jag är otränad.
Och det har han ju rätt i. 

Linus: - Hur går det med träningen egentligen?

Jag: - Inte så bra. Men jag har blivit sjukt tänd på konståkning. Jag kanske vill börja med det. Det finns en konståkningsträningshall bara ett kvarter bort. Det vore jättekul.

Linus: - Det låter som en dålig idé. 

Jag: - Vaddårå?

Linus: - Ääh. Man duttar omkring på isen bara. Det är ingen träning.

Jag: - Hahaha (hånskratt), Det är superhård träning om jag får be. (om jag får be... jag blir alltid 40-talist i trängda situationer. Då härmar jag allt mina föräldrar sa när de skällde på mig som barn och motattackerar med)

Linus: - Nej du Lisa. Jahaaaaa, nu vet jag. Du blev inspirerad när du var på den där pressträffen för "Stjärnor utan is". Vad gulligt.


Stjärnor utan is... Hans pondus försvann helt plötsligt till andra sidan universum. Poff!!

Kommentarer
Postat av: lovelyn

Med tanke på att hjärnskakningar verkar dras till dig som flugor till koskit så hoppas jag att du har en ordentlig hjälm om du börjar med konståkning :)

2008-10-03 @ 13:34:58
URL: http://lovelyn.blogg.se/
Postat av: Käpt´n Flint

Ha ha "om jag får be". Visst är det en särskild effekt med att bli lite sådär överförmyndarförnäm när man ska tala folk till rätta. "Lilla vännen" är ju en frekvent förekommande fras i mitt vokabulär.



O sen apropå att duttandet på isen inte skulle vara nån träning, har Linus nånsin stått på ett par skrillor?



O skulle du förresten börja med det så kan du ju öva fallteknik så att du kan köra cykelgrejen med blodpåsen o det dära. Jag väntar fortfarande med spänning på att det dyker upp en historia här snart. Jag har inte sovit på två veckor nu o sitter bara o klickar "uppdatera" på din blogg hela tiden. Jag börjar bli lite yr nu när jag tänker på det, har inte ätit elr drkt påå aösaöiabhöaheb...............................

2008-10-03 @ 13:45:40
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

Lovelyn: Justja... Tack.



Kapten: ja jag väntar på rätt tillfälle. Men jag börjar bli lite äcklad. Tänk om det är riktigt blod i påsen?

2008-10-03 @ 14:56:32
Postat av: Maya

Fint, då förstår vi varann och vet vad som gäller. hehe.



Stjärnor utan is, hahaha!

2008-10-03 @ 15:27:47
URL: http://heltlovely.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag hoppas du säger "om jag får be" med nasal röst också.

2008-10-03 @ 15:28:49
Postat av: knivlisa

Alex: nej det är mer 20-tal

2008-10-03 @ 15:39:07
Postat av: Parisa

--> Hallonbåtar är nyskapande! Folk får tänka lite över hur fan hallonbåtar till tuttar ser ut. Kan du, t.ex. tänka dig ett par hallonbåtar till tuttar?

2008-10-03 @ 16:39:56
URL: http://pimpassparadise1.blogg.se/
Postat av: Anonym

konståkartjejer har ju dem snyggaste kropparna som finns så you skate girl.

2008-10-03 @ 21:53:49
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Mici

Åh vad jag vill slå Linus nu..."duttar omkring på isen bara"...

2008-12-15 @ 09:30:44
URL: http://micinic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0