Mitt sjätte sinne

Jag har fått för mig att jag har ett sjätte sinne. Ibland vet jag nämligen saker som jag egentligen inte vet. De bara flyger in i min hjärna som övernaturliga gåvor.

 

Till exempel en gång när jag spelade TP. Då visste jag helt plötsligt att Ghanas huvudstad heter Acra. Och kom igen. Jag VET att jag inte vet det egentligen.

 

Men. Det jobbiga är att jag har fått någon sorts övertro på det sjätte sinnet. Och det kan bli helt fel då.  

 

Igår träffade jag dessa tjejer i min systers kök:

 

Sandra (min syster) och en tjej som sa att hon hette Felicia.

 

Jag: - Hej! 

 

Felicia: - Hej!

 

Jag: - Vet du... Det här låter jättekonstigt, men heter du Brandström?

 

Felicia: - Ja.

 

Jag: - Hahaha! Jag vet inte varför jag vet det. Vad sjukt. Sandra.. Kan det vara mitt sjätte sinne igen? Hur kan jag annars veta att hon heter Brandström?

 

Sandra (förmanande): -  Lisa.

 

Jag: - Ja?

 

Sandra: - Det är inte ditt sjätte sinne. 

 

Jag. - Jaså hur vet jag vad hon heter då kanske när jag aldrig har träffat henne?

 

Sandra: - Felicia har varit med i Idol.

 

Jag: - Jaha, förlåt Felicia.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha känner du inte igen dina kändisar=) jag såg ju direkt att det var hon..hehe el så kanske du har ett liv nu... pöss finaste lisa

2008-09-23 @ 11:15:35
Postat av: Anonym

oj det var din kusin vajtamin som skrev

2008-09-23 @ 11:17:18
Postat av: knivlisa

Hej!! Ja jag fattar inte!! Men jag var utomlands på den idolomgången så jag kan inte det gänget.

2008-09-23 @ 11:19:12
Postat av: Frida

Det finns folk som drömmer om skitskrångliga ord som de inte vet vad de betyder och så googlar de och upptäcker att de hade en djup symbolisk mening. Eller bara betydde något het ankelt. Det kanske är samma sinne då.



Frida som jobbade med på Mitt i

2008-09-23 @ 15:16:44
URL: http://www.groten.blogspot.com
Postat av: Frida

Och HELT ENKELT skulle det ju stå.



fast "het ankelt" kanske betyder något djupt...

2008-09-23 @ 15:18:09
URL: http://www.groten.blogspot.com
Postat av: kanalisera

Fast det allra mest mystiska tycker jag är hur det går till när du tar bilder på såna här situationer. Först gör du bort dig lite grann, sen frågar du om du får dokumentera situationen för att lägga upp på din blogg!!! Obetalbart roligt!

2008-09-23 @ 15:49:44
URL: http://kanalisera.blogspot.com/
Postat av: knivlisa

Frida hej! hahha. het ankelt. sjukt djupt, det hör man ju..



Kanalisera: heh. Det var ganska jobbigt att behöva fråga igår. Men, jag behövde ju som sagt.

2008-09-23 @ 16:09:10
Postat av: Erik

Hon var min favorit det året. Kom fyra till slut.

Jag kan inte tänka mig att hon blev sur över att inte bli igenkänd. Eller hur?

2008-09-23 @ 17:23:48
Postat av: knivlisa

Nej!! Hon var världens ödmjukaste och sötaste.

2008-09-23 @ 17:26:25
Postat av: Joel

Du är ju lik hon som hette Felicia!

2008-09-23 @ 18:43:51
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Käpt´n Flint

Aaaaaasch, jag är ju kändisspottaren (spottaren som i engelskans spotting, inte det svenska alternativet) nummer ett. Men här gick jag bet. Fast av idoldeltagarna känner jag bara igen de som sjunger om att gå ner till stranden o drick lur-coca cola i försöksomgångarna.



Jag har ett vattenpass på mitt datorbord. Är det en gammal biljett till Vattenfestivalen, ett hjälpmedel till att hänga hyllor rätt eller kanske en överföring av bollen i vattenpolo?



Detkannijulklurapå.

2008-09-23 @ 20:13:55
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Ester

Haha!

2008-09-23 @ 20:34:44
URL: http://metrobloggen.se/ester
Postat av: Felicia

Haha, vilken trevlig bild...=) Nästan så att köket också ser trevligt ut...!

Hoppas maten smakade gott!

F

2008-09-23 @ 23:54:15
Postat av: knivlisa

hahah, hej Felicia! Ja det var gott.

2008-09-24 @ 00:07:04
Postat av: GummiJane

Jaså DEN Felicia?! Hon var ju jättebra! Coolt...

2008-09-24 @ 07:43:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1378
Postat av: T.I

Jag tyckte jag kände igen henne när jag såg bilden och tänker då automatiskt

-fan jag och lisa har gemensamma vänner världen är allt bra liten... (jag känner inte lisa överhuvudtaget)



Sen läste jag inlägget och skrattade gott. Kan det vara så att jag också har ett sjättesinne?

2008-09-24 @ 13:58:50
Postat av: knivlisa

Hhaa.. Ja... Men du visade ju inte prov på det där. Men det har du säkert

2008-09-24 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0