Man ba va.

Jag: - Hej, jag skulle behöva en stylist till en studiofotografering, och tänkte kolla hur mycket det kostar.

Stylistagentur: - Ja det beror på, hur lång tid tar det och hur många ombyten?

Jag: - Själva fotograferingen tar en timme och det är typ två klädombyten. Smink och hår är fixat redan. Inget konstigt, bara enkelt fint liksom från midja och upp.

Stylistagentur: - Ja du får nog räkna med 10 000. 

Jag: - Hahha! ....................... (tystnad) .....Du skojar inte?

Stylistagentur: - Va nä. 

Jag: - Jamen 10 000. Vad är grejen egentligen?

Stylistagentur: - Det kostar det. Har din tidning budget för det?

Jag: - Va.. Jag vet inte. Nä. Tror inte det. Sorry, men jag har nog inte så bra koll. Jag trodde... Äh.


Jag vet att det är finanskris och skit. Men har vi fått en sinnessjuk inflation på bara några timmar? En lunch kostade som vanligt 60 spänn tidigare i dag.


Kommentarer
Postat av: Anna K

Shit!! Det är faktiskt inte klokt. Jag är stylist, jag kan göra det gratis!! Maila mig om du behöver!

2008-09-17 @ 22:45:52
Postat av: knivlisa

Hej, jag fixar det nog själv, men tack ändå!

2008-09-18 @ 11:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0