Liggande fru Jonson





Jag var på bostadsrättsföreningsårsmöte igår. Med 25 tanter och farbröder.

Det känns lite Alice i underlandet med årsmöten. Samma små söta farbröder som sätter upp arga testosteronlappar om hundbajs ska sitta där med en klubba och säga ord som ingen vet vad de betyder.

Som likviditet och prominens. LIKVIDITET. HA HA HA säger jag. Jag frågade granntanten vad det betydde men hon visste inte. Och klubban.. Han igår kände sig med all rätt inte riktigt bekväm med den och knackade liksom lite försynt med flackande blick. Otroligt kul, men jag hade ingen att dela det med för alla var gamla och dödsseriösa. Jag satt där, längst fram, och förde en våldsam kamp mot fnissattacker.

Ordföranden: - Ja... ehm... jag förklarar mötet öppnat.. k..k..nack.

Jag: - hahahaha (inombords)

Ordföranden (läser innantill): - Till sekreterare... och ansvarig för ..förande av.. protokoll föreslår jag sittande fru Jonson. Bifalles detta?

Alla: - Jjja.

Jag (till grannen): - Finns det nån stående eller liggande fru Jonson höhöhö

Granntant: - Va?

Ordöranden: - Jag... finner frågan med ja besvarad... K....n..... Kn..ack.

Jag: - Hhahahahaahahhaha (inombords)


Fnissangripandet kan ha förstärkts av att de serverade öl.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Kom att tänka på en film jag såg igår. Apropå testosteron och hundbajs.



I love you Man heter den. Du måste se den, den är hur rolig som helst.

2009-06-23 @ 10:37:55
Postat av: knivlisa

Sofie: HAHAHHA vad sjukt! Jag såg den också igår! Vilket säkert gjorde att jag undermedvetet tänkte på testosteron och hundbajs nu.



Anledningen till att jag såg den var att Britney en gång twittrade om hur rolig den var. Så jag skulle liksom kolla in hennes humor. Kontenta: Britney har sjukt bra humor. Det är en av de roligaste filmerna jag nånsin sett tror jag.



Mitt favoritögonblick är "Joban".

2009-06-23 @ 10:43:17
Postat av: Andreas

Haha, jag har också haft årsmöte och känner igen mig precis. Förutom att vi fick inte öl!

2009-06-23 @ 11:27:53
Postat av: Daniel

Du borde bli advokat...



å ha en egen tv-show... knivlisas rättsal.

2009-06-23 @ 11:40:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: ColinZeal

Öl på årsmötena, WTF? Detta ska jag införa nästa möte när jag håller i klubban :)

("Glad" (på gott och ont) att du inte bor i vår bostadsrättsförening ;))

2009-06-23 @ 12:41:00
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Johanna

haha tecken på att årsmöten är dötråkig när dom serverar öl! :D

2009-06-23 @ 13:04:16
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Kira

Öl? Så orättvist. Vi fick inte ens kaffe! Det ska jag ta upp på nästa möte. Om jag vågar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0