Svar

OK. Svar. Jag lovade visst i dag.

Vilka olika jobb har du haft?
Reklamutdelare, cafébiträde, vårdbiträde, telefonförsäljare, kamratstödjare, lärare,  redigerare, reporter.

Har du kissat med en snopp någon gång? Alltså siktat, med någons.
Nej men tack för tipset, det måste jag prova.

Vad klär du dig helst i?
Latex.

Är du aldrig seriös?
Nej. Jag försöker hela tiden men det går inte.

Vem är den bästa kändisen du har träffat i heeela gusum?
Mammabeckaaaa!!

Vad får dig att skratta?
Kvicka människor, Monty Python, Smack the Pony,. Riktigt dorkiga ordvitsar älskar jag. Typ Ekman buss- flexibussitet.

Vem får dig att skratta?
Magda får mig att skratta sjukt mycket. Och en kille som heter Ben.

Känner du dig som 30?
Jag vet inte hur folk som är det känner sig i allmänhet, men nej jag tror inte det. Jag betraktar ofta andra som är 30 som en helt annan kategori människor. Om en 30-åring blir kidnappad i Colombia tänker jag "tur att det inte var nån ung". Men JAG. Jag är ju skitung.

Äter du mycket?
Tills jag blir mätt. Men jag blir mätt rätt snabbt.

Vad är det godaste du vet?
Koriander. Jag dör av njutning när jag äter det.

Vad är din dolda talang? (alla har någon)
Jag har ingen kräkreflex. Och kan stoppa in handen i käften. Det är ett släktdrag:

Jag och min syster.


Har du hängt på Nyhem?
Ja!!!

Hur kommer det sig att du reser så mycket? Jobbet eller bara mycket pengar och fritid?
Jag reser inte i jobbet, men har alltid levt snålt och jobbat för att kunna resa så mycket som möjligt när jag väl är ledig.

Hur många länder har du varit i?
46.

hur gammal är du?
30

Vilken skostorlek har du?
36-37

Vad anser du om grisar?
När jag var liten älskade jag dem för att jag egentligen tyckte synd om dem för att alla tyckte de var så fula. Typ samma princip som när jag älskade brunt. Men jag älskar grisar fortfarande. Jag är ganska svag för djur. Trots att jag äter dem.


Vilket ben tar du först när du tar på dig byxor?
Höger självklart. Idiotiskt att ta vänstra. Bara puckon gört.

Om/när du skaffar barn vad är då dina "dröm-namn"?
Egon och Siri.

Hur länge jobbade du som lärare i Indien? Hur kom det sig att du gjorde det?
I Yemen var det. 6 månader. Mina morföräldrar byggde en skola där på 70-talet och sedan har de flesta i min släkt jobbat där.

Vilken typ av humor gillar du?(alltså Killing gänget, Buskis, Ironisk, SNL etc)
Jag gillar Monty Python bäst av allt. 

Ska du rösta i EU-valet? Om ja, på vilka?
Ja, miljöpartiet.

Vet du något om vad som händer i Sudan nu?
Inte just precis exakt nu, men jag vet massa om darfur.

Tjänar du pengar på bloggen?
Inte ett öre.

Vilken är din favoritfilm?
Borta med vinden.

Vem var din först kändis-crush?
Sylvester Stallone.

Skog eller hav?
Hav.

Jag undrar vad du har för utbildning?
Journalistutbildning på folkhögslola.
 
Var i Stockholm bor du
Solna

Hur ser egentligen din relation till frikyrkan ut idag? Haha oj vad seriös den lät... Men nyfiken bara om du är kristen än osv :)
Oj seriöst :) Jag är kristen. Det är förmodligen rätt inne att säga att man är skadad av sin frikyrkouppväxt, men jag har inga dåliga men vad jag vet. Jag gillar min frikyrkouppväxt totalt sett. Sen finns det en massa saker med den som jag inte gillar också. Men jag har nog alltid varit väldigt ifrågasättande och inte svalt saker med hull och hår.

Vart kommer du från från början?
Östersund

Stureplan eller Kellys på Söder..?
Kellys. Men har aldrig egentligen gett Stureplan nån chans. 

På vilken tunnelbanelinje har man störst chans att få en skymt av dig?
HAHA! En skymt av mig. Åker sällan tunnelbana. Cyklar bara. Men blå kanske.

Vad sa Linus första gången du hörde honom prata i sömnen? Hur länge har ni varit ihop?
Skit, det borde jag komma ihåg. Sorry minns inte. 4 år. 


Hur många pojkvänner har du haft?

3.


Vilken kändis skulle du helst ligga med?
Johnny Depp, men jag vill inte förstöra för Vanessa, stackarn. Michael Weatherly då.

Var du rolig när du var barn?
Finurlig men blyg.

Detta kommer nog nån tjej fråga, så jag förekommer: Hur träffades du och Linus?
Vi jobbade på samma jobb. Jag hånglade upp honom i hissen. 

Varför flyttade du till Stockholm?
Jag var frustrerad och ville träffa nytt folk.


Hur kan du både vara sjukt söt OCH sjukt rolig?! Det är ju ologiskt.
Tack. Jag har säkert någon sjukt dålig egenskap som kompenserar det hela. Vet inte vad det skulle vara dock.

Tränar du mycket?
Jag cyklar typ 2 mil per dag.


 Har missat nåt tror jag men får ta det sen i så fall.


Kommentarer
Postat av: Alex

Just ja, du kommer ju från Östersund. Vilket del av stan bodde du i?

2009-05-08 @ 01:02:06
Postat av: knivlisa

odensala

2009-05-08 @ 01:12:01
Postat av: ColinZeal

A men ok, godkänt! Bra första frågestund :) Du kan ju haja att du "tvingas" till detta var 6:e månad. :)

2009-05-08 @ 01:13:12
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: knivlisa

haha. Det märks att jag inte gillar att svara på frågor va. Jag vill bara sova. Åh. Nu får jag sova.

2009-05-08 @ 01:15:48
Postat av: Jonna

30 år!? Mamma mia, du ser inte ut att vara en dag över 20. Lyllos dig!

2009-05-08 @ 01:31:54
URL: http://jatteroligblogg.blogspot.com
Postat av: sofia

Odensala, där har jag släktingar som bor =)

2009-05-08 @ 08:13:34
Postat av: Lina

klart du är från norrland;) lite fel ände men he dug;)

2009-05-08 @ 09:05:30
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: klara

WHAT?! TRETTIO!? WHAAAAAAAAAT?!?!

2009-05-08 @ 09:44:34
URL: http://klarastiger.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nu började jag tänka efter, på folk som har frikyrkouppväxt (vilket jag inte visste att du hade, jag kanske inte är uppmärksam nog) men iaf - alla har haft sjuk humor och/eller sett bra ut som du!

Det är lite obehagligt, är det något i luften i era kyrkor eller?

2009-05-08 @ 10:08:03
URL: http://johannalundberg.wordpress.com
Postat av: veraveranda

Jasså Michael Weatherly? Då hoppas jag att du befann dig på Rose igår eftersom han var där ;)

2009-05-08 @ 10:16:02
URL: http://veraveranda.bloggsida.se
Postat av: Sinsalabim

Ja herregud, TRETTIO??? Det är helt galet, helt helt galet. Man får inte vara 30 och så snygg! ;-)

2009-05-08 @ 10:21:37
Postat av: Tant Cissi

Apropå humor,

du borde testa läsa serietidningen Pondus!



kukeliKUK

2009-05-08 @ 10:54:41
Postat av: Emelie

wooot?! 30 år?! jag trodde du var högst 25 ^^ och på tal om dåliga ordvitsar, detta hade min gamla lärare som status på facebook:

- dricker sitt kvällste. Alltid ska man göra sig te'.

Jag tyckte det var jättekul bara för att det var så torrt ;P

2009-05-08 @ 11:31:51
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: link

Så nu är jag ett pucko älskling för att jag tar på mig byxor med vänster ben först...

2009-05-08 @ 12:57:28
Postat av: Bloggfeld

Ååh koriander. Kan man annat än älska det?

2009-05-08 @ 14:13:22
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggfeld
Postat av: knivlisa

veraveranda: ja vet. Nej det var jag inte, men jag pratade med honom på ett annat ställe. Och han gav mig sin mailadress. Väldigt rolig kille.

2009-05-08 @ 16:14:16
Postat av: magda

roligaste kommentaren på länge, you go girl

2009-05-08 @ 16:27:48
Postat av: Annika

Hej Lisa!



Jag tycker att det är ett märkligt men roligt sammanträffande att två av de personer som får mig att skratta mest av allt (förutom Knivlisabloggen) är mina vänner Benita och Matilda. Det visade sig sedan att ni ju är kusiner. Vad har ni för fina humorgener i släkten? Humorkromosomer? Jag skulle gärna vara med på era släktträffar!



Ha det gott!



/Annika

2009-05-08 @ 18:01:11
Postat av: Benita

Men dra på trissor! Kommenterad på knivlisas blogg!!! Nu har jag nått toppen på min karriär. Och Annika dessutom, så fruktansvärt rolig själv!(Uttrycket "trissor" var något vi sade i då-tiden, vi som inte trillar baklänges när vi hör talas om 30-åringar...)

2009-05-08 @ 18:58:20
Postat av: Ivona Tinkle

Lisa lisa lisa LISA!!! Du MÅSTE läsa Borta med vinden om du inte har redan gjort det. Det är liksom... ah... gosh... min största stund i rampljuset, och jag får inte ur mig ett enda vettigt ord. Det är ett mästerverk. Förlagan som alla övriga litterära verk borde mätas efter.

2009-05-08 @ 19:14:41
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: mammabecka

smickrad



Väldigt roliga svar!

2009-05-08 @ 19:41:49
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: jennie

jag kan också stoppa in handen i munnen sådär! och ölburk. o sånt. det är ett ganska bra partytrick. eller folk tycker man är grotesk mest kanske.

2009-05-08 @ 23:24:06
URL: http://diverseord.blogspot.com
Postat av: malin

Wheaterly!!Hmmm, trodde inte det var nån annan som var förtjust i honom mer än jag..??:)

Han är en hunk!

2009-05-08 @ 23:26:51
URL: http://karremamma.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Benita och Annika!!! HAHAHA!! Vad cooolt. Ja, alla de tre syskona är sjukt roliga. Och resten av kusinerna också. Vi har släktträff alldeles för sällan..

Ivona tinkle: Det är den bästa boken någonsin. Läste den första gången när jag var 14. Jag låg och grät när den var slut och var helt förstörd i flera veckor. sen skrev jag en massa alternativa slut..

2009-05-09 @ 10:36:55
Postat av: knivlisa

Malin: ja! Då ska du vara avundsjuk på mig för jag träffade honom i torsdags.

2009-05-09 @ 10:41:18
Postat av: Ellis

Haha helt sjukt att stoppa in hela handen i munnen! Det kan jag visst också insåg jag nu, men det utlöser dock kräkreflexen hos mig..

2009-05-11 @ 01:55:40
URL: http://ellisbellis.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Ellis: kul att jag fick någon att stoppa in handen i munnen ändå :)

2009-05-12 @ 09:58:03
Postat av: rikkard

Vad är din dolda talang? (alla har någon)

"Jag har ingen kräkreflex."



en kompis till mig (som du känner) fick höra det som raggningsreplik.. urk.

2009-05-13 @ 04:30:04
URL: http://alifebetweenjobs.blogspot.com/
Postat av: Annika

Visst var det någon här ovan som skrev något om luften i kyrkorna - om det möjligtvis var något med luften som gjort att du är så vansinnigt rolig. Själv funderar jag en del på om det istället kan ha varit brist på luft som orsakat detta. Syrebrist är ju direkt opraktiskt för hjärnan men kan ibland ge ganska roliga symtom. Benita, du kanske kan förklara det här närmare. Eller läs vidare på min blogg: http://www.ryggdunkhejaropochannaninbordesbeundran.se

2009-05-13 @ 11:30:02
Postat av: johanna

Är du 30.. ? Ta det på ett bra sätt.. MEN HERREGUD!

2009-05-13 @ 20:55:34
URL: http://stizie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0