Det jag gör för jämställdheten



Min kedja hoppar av på cykeln nästan varje dag nu för tiden.

Då måste man he cykeln uppochner och ställa sig och mecka.

Folk säger att det går att spänna den, så att den inte hoppar av, men grejen är att jag VILL INTE det.

Jag GILLAR att ställa mig och mecka på cykelbanan. Det är en egoboostande del av morgonrutinen.

Jag känner mig nämligen skitball. Folk går förbi och jag vet att de tänker "Åhå, ser man på, en liten stockholmsbrud som meckar."

Min allra högsta dröm just nu är att testosteronkillen kommer förbi.

Kommentarer
Postat av: ColinZeal

Du om en testosteronkille skulle råka komma förbi dig i det läget så skulle hans ollon instinktivt dra sig djupare in i förhudens varma vagga. Sen skulle samma flintis skicka order till testiklarna att börja pendla så bena ökar på takten. På detta sätt skulle illusionen om att ha en massiv pillesnopp bibehållas...

2009-10-12 @ 11:44:36
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: knivlisa

haha, förhudens varma vagga. Vad fint.

2009-10-12 @ 12:52:02
Postat av: Annikasan

Åh Knivis, så himla härligt att gå in och se att jag fått så många kommentarer från dig! I loooove it!



Jag vet Lisa, det ska bli så grymt fantastiskt hur roligt som helst kul på resan! JAG LÄNGTAR!

2009-10-12 @ 13:37:22
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: knivlisa

ja MEEEEE

2009-10-12 @ 14:09:52
Postat av: He

Vars kommer du ifrån då? Tänkte att du använder ordet he?^^ Trodde man bara gjorde det i norrland.

2009-10-12 @ 14:50:55
Postat av: Anonym

Hallo sweetheart! Allt bra med dig idag? :)



Btw, ska vi följa varann via bloglovin? :D



Kramar

2009-10-12 @ 15:01:19
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/
Postat av: Snokan

Jag gör likadant. Men oljan känns bara cool tills man råkar kladda på vita tishan. Förresten känner jag mig extra ball när jag är brudigt uppklädd och cyklar på min supersnabba streetracer. Känns liksom kreddigt. Som att jag är både snygg och ball. Vid närmare eftertanke kan vi nog stryka det sista eftersom jag tycker det själv. Fan.

2009-10-12 @ 15:12:58
URL: http://nannasroom.blogg.se/
Postat av: knivlisa

He: Jag är ju från norrland! Men det vet ju inte de som ser en stockholmsbrud stå och meka.



kanskeenblogg: Nej tack, men du får gärna följa mig.



Snokan: Jag vet. Det där med att kladda är inte lika ballt. Då ser man bara skabb ut.

2009-10-12 @ 15:19:07
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Hahahaha!

Jag brukar mer skrika saker i stil med "PAAAAAPPA"

Eller namnet på närmsta varelse av manligt kön.

2009-10-12 @ 19:23:16
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: knivlisa

rebecca:hahaha, ja detgjorde jag till för typ en vecka sedan, då jaglärde mig att det inte är så svårt.typ asenkelt. Men det ser för täsket svårt ut. På bilden ovan har jag dessutom kletat in mig i extra mycket svart, just för bildens skull!

2009-10-12 @ 20:01:19
Postat av: Carro

you go girl! ;)

2009-10-12 @ 22:17:09
Postat av: Frida

Åh, jag har låtit min cykel stå i tre veckor nu efter att kedjan hoppat av. Jag vill inte meka! Jag vill inte ens försöka, för då skulle jag förstå att det inte alls var svårt och att jag då låtit cykeln stått i tre veckor, helt i onödan...

2009-10-13 @ 20:02:39
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, fan vad kul, jag gjorde samma sak förra vintern. Det var ifs inte bara att den inte var spänd, det fattades in liten bit också. Men den funkade ändå så jag tänkte som du att man ser ju så cool ut så varför göra nåt åt saken. Men efter att den hoppade av 10 ggr på väg till skolan gav jag upp och köpte ny kedja. Satte dock inte på den själv, såå cool är jag inte. Men jag kan numera sätta på kedjan på mindre än 20 sekunder utan att vända cykeln upp och ner! :)

2009-10-14 @ 22:45:13
Postat av: Lisa

Det heter MEKA med cykeln eller bilen. Meckar gör man innan man rullar en spliff! Knark alltså..

2009-10-16 @ 19:02:43
Postat av: ellen

mitt fucking bakhjul bestämde sig för att bli apsnett undertiden jag cyklade - cykeln pajar totalt. hatar cyklar.

2009-10-16 @ 23:13:13
URL: http://ellenohampus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0