R.I.P Lisbeth

I natt drömde jag att jag dog. I en trafikolycka, för det är så jag tror att mina dagar tar slut.

Det var fruktansvärt sorgligt. Alla grät, våndades och berättade vad jag betytt för dem och vilken villkorslös kärlek de kände för mig.

Det var till och med en av mina läsare som startade en blogg till minne av mig. Så himla fint så jag var alldeles rörd när jag vaknade.

MEN.


Det var 2 fel i bloggidén.

Den hette nämligen R.I.P Lisbeth.

Första felet är för ett tränat öga uppenbart. Lisbeth? LISBETH??? So much for intryck jag gjort liksom.

Andra felet: R.I.P. Det finns få saker som är så fel som att skriva R.I.P. Ändå gör alla det. Förkortningar gör sig inte i dödssammanhang.

Vila i frid heter det. Man skulle ju inte ens skriva V.I.F, så varför hålla på och svänga sig med engelska.


Jag skrev om det i hissochdissbarometern i Glaze en gång. Blev lite paff när det gick igenom eftersom det bara är jag som tycker så:





Så. Nu vet ni, om jag skulle dö på riktigt.

(Having said that, nu skulle det däremot vara jättekul om min minnesblogg fick heta R.I.P Lisbeth)

Kommentarer
Postat av: Suss

Hahaha jag håller med. Men alla gör det verkligen

2009-10-06 @ 19:28:25
Postat av: Anonym

Ja fixar de. Man ska kunna dyka upp vid graven å köra den gamla knivleken. Ni vet när man står i en ring å kastar kniven vid personen ti vänsters fot, måste va inom en knivlängd å då ska den människan flytta närmsta fot dit åsså håller man på till folk inte kan gå djupare i spagat utan trillar. En vinnare ti slut. Twister på landet typ

2009-10-06 @ 19:37:29
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Pussjorvas

Men gud, vad hemskt. Hatar sånna drömmar. Hade de jämt när jag var liten - drömde även om hur mina föräldrar dog - sluta med att jag grät och inte ville somna. Sa t.o.m till min mamma att jag skulle ha ett hål i taket så jag skulle kunna se henne när hon var borta. HAHA.

2009-10-06 @ 21:52:28
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Charlotta

haha! kuuuuul! håller med om det där med rip, usch!

jag drömde att jag hade en apa inatt! härligt detdär med drömmar :)

2009-10-06 @ 22:34:50
URL: http://charris.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket vattendelarinlägg. Vi som kommenterar har fyllt 25 å håller med dej men alla kidzen som skriver R.I.P hatar att nu måste dem sluta me det för att dem fått reda på att de e så jävla ocoolt å fel så därför svarar dem me the silent treatment

2009-10-07 @ 00:38:11
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Sophie

jag är under 25 (20) och jag stör mig också på RIP, det ser inte snygggt ut! BRA att du tog upp det knivlisa (som dessutom är min absoluta favoritblogg, brukar citera dina inlägg för min pappa, vår lilla grej haha)!

2009-10-07 @ 03:06:47
URL: http://sophiewedberg.blogg.se/
Postat av: J

RIP är ju latin.

2009-10-07 @ 07:38:57
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: Joel

Det där har jag också tänk på! Om något händer mig och någon startar en minnesgrupp på Facebook är de som skriver "R.I.P." inte mina vänner.

2009-10-07 @ 08:52:32
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: knivlisa

DPP: Haha, ja knivleeken! , synd för de under 25 då, men de ska faktiskt vara tackamma. Det är som ett tips för livet. Och jag vet att de allra flesta inte håller med. det är som att bestiga ett berg, den här livsuppgiften jag tagit mig an.



Sophie , suss, charlotta: Kul att höra.



Joel: tack, jag visste väl det. Jag tänker inte skriva det.

2009-10-07 @ 09:52:08
Postat av: Karin

"min minnesblogg" haha jag vill också ha blogg till mitt minne när jag dör!

2009-10-07 @ 17:01:11
Postat av: Ylva

Jag håller med om att förkortningar inte passar i text.



Jag har en liten sjuka som gör att jag måste läsa alla skyltar och när jag läser registreringsskyltar så försöker jag bilda ord. Grannen har WFU, jag vet inte vad det kan vara förkortning av, men brukar tänka what fuck you (som det inte ens blir).

2009-10-07 @ 17:27:48
Postat av: knivlisa

hahahah



Karin: Haha nu lät det som att jag tror att jag kommer få en minnesblogg. Haha. Hybris.



Ylva: Hahaha

2009-10-07 @ 17:32:55
Postat av: Rickard

JAG HÅLLER MEEED! Gud vad skönt att höra någon säga det. Eller läsa. Det är så sjukt töntigt att jag blir arg när jag ser det på blomhögarna.

2009-10-07 @ 22:09:26
Postat av: Pussjorvas

SV: Haha, ja, men egentligen ganska bra. Det var ju bara en dröm - inte verklighet :)

2009-10-07 @ 22:18:16
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: Niklas

Nja, fattar ju vad du menar. Men förkortningen är ju av latinska "Requiescat In Pace". Det ska ju vara så internationellt som möjligt, så att alla som läser, oavsett nationalitet, inte ska missförstå ens kondoleanser.



(Jätteroligt bror duktig inlägg)

2009-10-07 @ 22:32:26
Postat av: Olov

Niklas, Det är inte bara latinska förkortningen utan används för engelsk förkortning allra mest.



Knivlisa, Tack för att du påtalar detta. Har försökt få mina vänner att lyssna när jag sagt samma sak.

2009-10-08 @ 00:59:13
Postat av: knivlisa

Olov: Tack ska du ha, det gläder mig att du håller med.

2009-10-08 @ 12:11:17
Postat av: link

Håller med fullständigt!

2009-10-12 @ 18:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0