Systrarna med koll




Sandra:
- När man bor här i Stockholm blir man så bekväm. Alla bara flyter med. Man behöver inte ta några stora beslut, det är bara att fortsätta som man gör och så är man nöjd.

Jag: -Jag VET! Man bara lallar på och gör allt som man brukar. Inget drastiskt för allt i världen. Man blir helt feg fast det finns massa man vill göra.

Sandra: - Det är liksom ingen som säger "Nu ska jag flytta till Bohuslän", och gör det.

Jag: - Näe. Bohuslän. Vad för nåt ligger i Bohuslän egentligen. Eller ligger Göteborg där.

Sandra: - Nej, Göteborg ligger i Västra Götaland.

Jag: - Just det. Men vad ligger i Bohuslän då.

Sandra: - Jag vet ingenting som ligger där. Förutom Blekinge. Det ligger i Bohuslän.

Jag: -  Näe. Det är ju också ett landskap?

Sandra: - Är det.

Jag: - Mmm. Det är jag nästan helt säker på.

Kommentarer
Postat av: oms

var är ditt andra örhänge?

2009-10-08 @ 00:29:20
Postat av: Anonym

Lysekil har fin klippig kust. Blekinge har sitt lilla Mjällby. När ni väl flyttat till nån av dem hålorna å gifte er me killen som spelar för fotbollslaget så blir livet lika jävla förutsägbart där som i stockholm e min känsla.

2009-10-08 @ 00:32:10
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: Annelie från Lysekil

HAHHAHAHAHAHHAHA blekinge i bohuslän. Och Göteborg i bohuslän. Det är så himla roligt. Och gulligt.

2009-10-08 @ 00:43:32
Postat av: Oo

Hihihi! Oj så jag skulle utveckla akutmigrän om jag arbetade på ditt kontor och var delaktig i ert snattrande på jobbet! Ojojoj .... :)

2009-10-08 @ 01:29:44
Postat av: Jannis

Alltså, Göteborg ligger ju i BÅDE Bohuslän och Västra Götaland, precis som Stockholm ligger i både Södermanland och Uppland. Så så himla fel hade Lisa faktiskt inte!

2009-10-08 @ 03:13:17
Postat av: Sus

Hamburgsund ligger i Bohuslän.

Det är det enda man behöver veta.

2009-10-08 @ 06:21:08
URL: http://susolsson.blogspot.com
Postat av: NAISY- Anna i landet Upp och Ner

Men!! Vilken läskig bild. Nu kommer jag drömma mardrömmar inatt.

Jag har heller ingen aning om vad som ligger i Bohuslän. Eller jo, nu har ju Jannis upplyst mig.

2009-10-08 @ 08:37:21
URL: http://naisy.blogg.se/
Postat av: Annikasan

Hahahaha! jag älskar såna konversationer. Och jag älskar att du bjuder på dem!



Men alltså Jannis - ligger Stockholm i Södermanlalnd?! Lisa, du som har koll, gör det det?

2009-10-08 @ 08:47:06
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Josefine

hahaha!

MEN! det som stör mig lite är att TVÅ av Sandras, vad jag skulle definiera som nära vänner faktiskt har sagt "hej jag ska flytta till bohuslän" -och gjort det under DET HÄR ÅRET! (sen att vi flyttade tillbaka är väl en annan sak)

Men hur kan hon bara glömma bort oss så?!

2009-10-08 @ 09:22:09
Postat av: Erik

Skön bild. Ni ser ut som ni samlats för att lämna in en kollektiv stämning mot nån skum plastikkirurg. :D

2009-10-08 @ 09:25:03
Postat av: Malin

alltså det här måste ge er grova IGpoängavdrag =) Jaa, stockholm ligger i både uppland och södermanland, precis som Göteborg som också ligger i två. Visserligen är det bara en liten del av Gbg i Bohuslän, och resten i VÄSTERGÖTLAND (Det finns inget landskap som heter Västra Götaland haha). Nu känner jag mig plötsligt skitsmart, värsta hybris på gång =D hör av er om ni vill lära er nåt nytt :P

2009-10-08 @ 09:41:28
Postat av: knivlisa

haha tack Malin. Ska definitivt höra av mig om jag vill veta något mer överintelligent.



Erik: Jaru.



Josefine: Precis det tänkte jag på när jag cyklade till jobbet i morse. Josefine! kom jag på.



Jannis: Åh tack för den infon. Det känn bra, men det blev inte lika kul då.



Oms: bra uppmärksammat. Jag har det i garderoben.



Dpp: Ja. Jag har alltid tänkt att jag kommer flytta till afrika eller sydamerika eller nåt. Men nu är jag skiträtt för att fastna bara för att det är lagom schysst här.



2009-10-08 @ 10:14:57
Postat av: Anonym

dpp: skiträdd menar jag.

2009-10-08 @ 10:15:54
Postat av: Sofia

hehe, blekinge ligger bara drygt 30 mil bort från bohuslän :P

2009-10-08 @ 12:54:25
URL: http://sofiakarlssons.blogg.se/
Postat av: Kimba

Haha.

Ni är ungefär lika smarta och almänbildade som de amerikanare som tror att Sverige och schweiz är samma land.

2009-10-08 @ 18:00:25
URL: http://kimbacards.devote.se
Postat av: Amanda

haha du har koll du lisa :)

2009-10-08 @ 18:41:40
URL: http://saywhut.devote.se
Postat av: Empan

Hahahaha som min kära grekjävel som trodde att Båstad var Halmstads huvudstad när vi planerade sommarsemester hahahahahaa!!!

2009-10-08 @ 21:33:14
URL: http://emilyfridalinnea.blogspot.com
Postat av: link

Bra koll på geografin i familjen :)

2009-10-12 @ 18:20:17
Postat av: Nena

Hahaha kändes klockrent för mig att läsa som bor i Blekinge ;) ! Man lär sig något nytt varje dag eller hur?

2009-11-13 @ 10:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0