Man ba va?

På Tv4:s Jackpot nyss (ja jag fastnar ibland framför tv:n utan att märka det):

Programledartjejen: - Jaaa...Heeeeej.. så måste du baaaara svaraa på en liten frååååga föööörst innan jag får höööra vilket ooord du haaaar.

Kvinnan som ringde in: - Okej.

Programledartjejen: - I vilket land ligger Paris?

Kvinnan: - .................................

Programledartjejen: - I vilket land ligger Paris?

Kvinnan: - ..... öh..........mmmm. Ja.... Jo! Det ligger ju i Rom!

Programledartjejen: - I vilket LAND ligger Paris?

Kvinnan: - I.......Italien.


Kommentarer
Postat av: Van Goghs Öra.

En annan nagelbitande anekdot, beträffande ... (fyll i namn på din personliga Ordleks-program-favorit.)

- - -

Kvinna 65+ (rösten släpar en aning dement.) når fram, och levererar rätt lösen-ord.

Rumsren schimpans (aka programledare.):
iih, duktigt! Svara nu bara på den här frågan, oki! Vad heter författaren ...Gou ..ljiis i förnamn?

Kvinnan:
ehm. - paus - Ursäkta, kan du upprepa?

Positivhalarens babian:
Meh, va heter författaren... (stavar sig genom [Jan] Guillous efternamn.) G..oll..jos.. i förnamn? hihi.

Tant Gredelin: ...

Programledaren: nu måååste ja få ett svar, hihi.

Tanten: ...Claude?

Programledare: nää, åh va synd. hejdå. pusspuss!

och precis då.
med ett välmanikyrerat pekfinger emot sin öronsnäcka, lyssnar programledaren till något kontrollrummet viskar, och hon hennes kinder flammar upp.

2007-10-31 @ 16:35:37
Postat av: Elin

Hej! Kan du hjälpa mig?
Kolla mitt inlägg, schema för november. Jag har 3 outfits där, jag vet inte vilken jag ska välja..
Ska på glitter och glamourfest i sthlm.

2007-10-31 @ 18:12:35
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: knivlisa

hahahaha vad roligt. Jag älskar dom där programmen

2007-10-31 @ 20:53:10
Postat av: Elin

åh jag älskar tvåan men blev så orolig för att den inte skulle hinna hem så jag köpte en annan också. har lagt upp bilder nu

2007-11-01 @ 16:28:20
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: sabrine

haha, helt borta

2007-11-01 @ 21:49:49
URL: http://stoltmuslim.blogg.se
Postat av: Kira

De där frågorna är så pinsamma. Stackars människor som får skämmas resten av livet för att de svarade fel. Jag har en också...

Programledare: Vilket grannland kommer Pekka Hoppilainen ifrån? (påhittat namn för jag minns inte)

Man: Eh... öh... Danmark?

2007-11-07 @ 10:37:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5414
Postat av: Tonårsmorsa

Ibland undrar jag om de väljer ut de som får ringa, för att de har sämsta minnet, eller nå´t? Eller stämmer det att man får en blackout för att man kommer fram?

2007-11-07 @ 11:47:13
URL: http://tonarsmorsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0