Där rök lägenhetsinsatsen

image292



Min bil blev vandaliserad i natt.

Eller. Om den ändå vore min.

Nu är den Mias. Hon är i USA. Jag har lånat bilen, när hon är borta. Kul för henne att vakna till typ det här sms:et:

"Mia. Det finns inget bra sätt att säga detta på. Bilen vandaliserad. Det står "PÅSE" längs hela ena sidan, två rutor är krossade, och en massa skrapmärken på motorhuven. Jag älskar dig men jag är världens största loser. Förlåt".

Och den är oförsäkrad så då får man tydligen inte ut en sketen nickelpenny.

Vad är det för små odjur som springer omkring och och gör såhär? De har inte ens försökt sno den. Bara krossat och haft sig.

Det enda roliga med allt detta är att polisen som tog emot anmälan fick hicka. Hon ba "oj ursäkta, *hick* det här var inte ett bra tillfälle *hick* att få hicka".

Nu ska jag gå och plasta och silvertejpa igen rutorna. Vuxenpoäng. 

Det känns konstigt att förlora 10- 20 000 på en natt som man inte ens haft roligt på.

Kommentarer
Postat av: Hell on high-heels

nä usch va tråkigt!=(

2008-04-19 @ 15:11:40
URL: http://somechatter.blogg.se
Postat av: RL

förlåt, men vem är så puckad att man har en oförsäkrad bil? är det ens laglig?
jag e absolut inte 100 men jag tror man måste ha bilförsäkring i sverige...

2008-04-19 @ 16:16:45
Postat av: Mikaela

Trafikförsäkring är väl det enda man måste ha iofs.

Fyfan vad tråkigt och så djävla jobbigt, men det var väl knappast ditt fel?

2008-04-19 @ 16:36:16
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: knivlisa

Nej.. Det var väl inte mitt fel. Men det känns ju så. Det är ju definitivt mig det är synd om eftersom jag måste betala.

2008-04-19 @ 16:59:50
Postat av: knivlisa

RL, man måste, som mikaela sa, bara ha trafikförsä'kring. Och skadeförsäkring är dyrare än själva bilen typ. Så det är
inte så konstigt om man inte har det.

2008-04-19 @ 17:01:44
Postat av: Niklas

Hmm, ni snackar om försäkringar. Själv är jag vansinnigt nyfiken på vad "Påse F" står för.
Rannsaka ditt minne. Har du gjort nån orätt och nu är detta hämnden? Står F:et för "fadde"?

Mystiken tätnar...

(sorry för galghumor)

2008-04-19 @ 18:44:17
URL: http://shutupdonnie.blogg.se
Postat av: RL

varje dag lär man sig ngt nytt hö-hö :P

2008-04-19 @ 20:32:34
Postat av: Pär

Ska du verkligen stå för reparationer och dylikt? Det tycker jag är konstigt i och med att det saknas försäkring.

2008-04-19 @ 20:52:02
Postat av: knivlisa

Jag var MYCKET väl medveten om att den inte var försäkrad och det är självklart att jag ska betala reparationerna. Eller en ny bil, kanske är smartare. Det finns inget annat.

Det vore dumt att försäkra bilen eftersom försäkringen skulle vara dyrare än bilden.

2008-04-20 @ 03:08:03
Postat av: knivlisa

haha, Niklas. Fadde! Ha! Det är klart det är.

2008-04-20 @ 03:11:20
Postat av: Markus

Färgen borde väl gå och fixa.. Men bara byta rutorna borde väl kosta mindre än en ny voiture?
Synd om dig

2008-04-21 @ 18:07:12
Postat av: Markus

Färgen borde väl gå och fixa.. Men bara byta rutorna borde väl kosta mindre än en ny voiture?
Synd om dig

2008-04-21 @ 18:07:21
Postat av: lovelyn

Kan ni inte dela på kostnaden? Hade jag varit Mia hade inte jag låtit dig stå för hela kalaset när det är min bil som är oförsäkrad.

2008-04-22 @ 10:38:11
URL: http://lovelyn.blogg.se
Postat av: knivlisa

Jag visste om att den var oförsäkrad. Så för mig är det självklart att hon inte ska betala nåt. Det var liksom under dom premisserna jag (och linkan) lånade bilen..

2008-04-22 @ 19:53:52
Postat av: Käpt´n Flint

Det känns skönt att vara tillbaka i ett land med it-uppkoppling så att man åter kan ta del av dina underbara (det här är ju ett undantag) vardagsäventyr.

Du får förlåta om jag skämtar o donar mitt i din olycka men va ska man jö?

Iallafall, din olycka får mig att tänka på en go gammal ankedott (ja det stavas så). Mina föräldrar åkte sig till Göteborg med sina bekanta Bengan o Agneta i deras, på den tiden, nya fina vinröda Volvo v70. De parkerade på Lisebergs baksida o gick glatt o såg Rhapsody in rock (eller nåt annat trams som oldies gillar). Efter konserten när de skulle åka hem upptäckte de att nån liten luring hade sprayat texten "kuken lever" med vit spray på Volvons högersida. Farsan berättade att Agneta skrek för att det var så pinsamt vid varje omkörning på motorvägen hem... För övrigt så gick det att tvätta bort färgen utan några skador i lacken...

Jaförresten nu när jag tänker på det så är ju "Bengan" från ovanstående historia glasmästare och då även van vandaliseringstextborttagare. Han kanske kan hjälpa dig med reparerandet av bilen vadvetjag?

Anyhoo som sagt, det känns mycket trevligt att åter kunna ta del av frökens små berättelser, keep em coming.

2008-04-24 @ 10:21:08
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: knivlisa

hahhaha.. ååååh, jag har undrat var du har varit.

kuken lever är ju så himla roligt..

Var bor den där bengan. I götet?

2008-04-24 @ 17:33:55
Postat av: Käpt´n Flint

Njaeeee, Bengan bor i en liten by called Landeryd ca 55 mil sydväst om din location så det där förslaget om hjälp känns nog lite avlägset... men för all del, skulle du ha vägarna förbi min gamla hemby så säg till mig så ska jag snacka med Bengan, han är inte den som är den =)

2008-04-24 @ 21:54:55
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Linn

Att låna ut bilen till dig med premissen "om något händer får du betala det" är ju som att skaffa sig en "gratis" försäkring på din bekostnad. Det hade varit en sak om du kört den i diket men vandaliserad kan den ju bli oavsett var den står. Eller hade du typ parkerat den på ett torg i Rosengård?



Men OK, så länge ni är 100% överens om premisserna...

2008-09-02 @ 22:58:21
URL: http://linn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0