Ha! 15 000 för en visdomstand. Var är du utbildad sa du.

image208


Jag var hos tandläkaren i dag för att fylla i fyllningar som ramlat ut efter typ en vecka.

Tandläkaren var snäll. Så snäll att han hela tiden skulle klappa mig på axeln. Nästan på brösten.
Men inte tillräckligt för att jag skulle kunna säga "Come on that´s sexual harassment" eller så.

I alla fall. Han fattade verkligen inte ett skit. Man tycker ju att en tandläkare borde vara smart när han har pluggat så länge på en medicinsk utbildning. Men icke. Han sög på engelska också. (då snackar jag inte salivsugen)

Ex:

Han: - You have little cavity in wisdomtooth. We can fix?

Jag: - Eh I know, but i will remove the tooth instead of doing the drill-thing. But not now. When it hurts.

Han: - No, but you don´t have to take out. We drill.

Jag: - No thanks, I want to take it out. It´s just a wisdomtooth. No use.

Han: - Ahh, understand. But it´s better to fix. Otherwise you have to pay it 15 000 crowns for new tooth when you want it back when you are older.

Jag (försöker skämta (pärlor åt svin)): - But NO. It´s a WISDOMTOOTH. I´ll never need it. I´m loaded with wisdom.

Han (fattar inte): - But I fixed the cavity in my wisdomtooth and have still got it since 20 years.


Man ba nämen jaha, ja i sååå fall...

Vad är grejen liksom. Ingen seriös tandläkare föreslår väl att man ska köpa en ny visdomstand när man blir gammal.


(bild: wikipedia)

Kommentarer
Postat av: s

Ny blogg! Läs andras bekännelser och skicka in dina egna!
BIKTAMIG.BLOGG.SE

2008-02-28 @ 19:42:59
URL: http://biktamig.blogg.se
Postat av: Mia

Men gud! Måste du prata engelska med din tandläkare? Jag tycker det är svårt som det är att göra sig förstådd på svenska när man har salivsugar och tamponger i en bedövad käft.

2008-03-03 @ 10:40:47
URL: http://bloggkommentatorerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0