Hur jag gör folk nervösa


image144


I dag intervjuade jag en polis om en grej (jag jobbar på en tidning ibland). Han var självsäker som den tuffaste karlen man kan tänka sig. Sen skulle han fotograferas och blev asnervös. Han lyckades få ur sig tre roliga fotoklyschor på 30 sekunder:

"Jaså, du har en systemkamera... Här på stationen kör vi digitalt i stället" (man ba va? Den här är ju så digital som nåt kan bli)

"Jaha får du med min fantastiska profil nu då?" (Nej.. För du fotas just nu framifrån)

"Säg till när man ska hålla in magen" (hela tiden?)


Andra klyschor man råkar ut för om man jobbar på lokaltidningar:

"Jaha, så du ska ha en bild också"

"Nej jag fastnar ändå inte på linsen" (det här är min hatklyscha - and yet så frekvent förekommande. Hur kan man fortfarande tycka att det är kul och/eller verklighetsförankrat.)

"Jaha, så nu ska man bli fotomodell då"

"Men nu har du väl ändå tillräckligt" (när man har tagit två bilder)

"Nej men jag vill inte vara med, kan inte du vara med i stället?" (och vänder sig om till någon som man inte ens har intervjuat..... duh!)

"Nej, jag vill inte vara med, kan inte du vara med i stället? (sagt till mig).

"Ska du sätta upp det här fotot bredvid sängen din.." (... eh ja.. för jag älskar dig verkligen)

Kommentarer
Postat av: n

HAHA när jobbad epå ett cafe.. och de lämnade fram sitt kort.. och jag svarade
-tyvärr vii tar inte kort här
så svarade 80 procent av gamlingarna..
-inte ens om man har kamera höhö (klämkäckt skratt)
i början fnissade jag snällt med.. men i slutet sa ja..
NEJ inte ens om du har en super trippel xl plasma digital 2000kamera.
då blev de tysta

2008-02-01 @ 13:52:27
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: kniven

Jag tyckte det var roligt sagt av både gamlingarna och dig.. :-)

2008-02-01 @ 14:18:29
Postat av: klara

aaaa igenkänningsfaktor (förlåt att jag inte lyckades sluta läsa och kommentera, jag förstår om det känns obhegligt att få typ 20 kommentarer av en och samma person. Kanske ska kommentera anonymt resten..)

2009-01-28 @ 15:30:11
URL: http://klarastiger.blogg.se/
Postat av: Gustavhege

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2010-01-20 @ 10:41:50
URL: http://gustavhege.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0