Jag som bara ville ha ett wholemealbröd.

image164


Vi hamnade på en efterfest en kväll. Jag trodde att den skulle vara i en vanlig soft lägenhet med skön heltäckningsmatta i badrummet och mögelbitna sovrumsväggar med små små spindlar. Dom små köken i sådana lägenheter har alltid några påsar wholemeal-bread med sjuka mängder konserveringsmedel.

Och det var precis det jag ville ha. Något att ÄTA. Jag var lika hungrig som ett svältande barn.

Men.

Den här lägenheten var inte en vanlig engelsk lägenhet.

Den var gigantisk. Med den största platt-tv:n i historien. De vitaste väggarna  i universum. Den dyraste konsten man kan tänka sig. Den finaste balkongen i Britannien. Det bästa..... ja ni fattar.

OCH. En bilsimulator för tv-spel. En stor bil liksom, på vardagsrumsgolvet. Som skakade och ryckte så att det ska kännas som om man kör på riktigt. ojojoj. Vilken teknik. (Jag var verkligen usel på det, alla hånskattade bistert åt min körning)

Champagnen flödade. Och det fanns kokain till alla. Jag skojar inte a glipse of a second. Folk gick omkring och snortade. Med sedlar och visakort och grejer. Som på tv. Som på film. Som på dvd..

Jag säger då det.

Men det enda jag ville ha var alltså mat.

Så min stora lättnad i att finna kylskåpet förbyttes strax i stor häpnad och sorg. För kylskåpet var helt tomt, så när som på 5 ......öl.

Han som bodde där: - Ehh.. Oh I´m so sorry. I´m a bachelor. I´ve actually never eaten at home. Why would you eat at home when you can eat out.

hmmm. good point.

Bild: svt.se


Kommentarer
Postat av: Ämma

Du knarkade väl inte :O

2008-02-14 @ 21:34:35
URL: http://aemmasblogg.blogspot.com
Postat av: knivlisa

haha, nej nej nej.

2008-02-14 @ 21:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0