The perfect man

image157


Samtal med en kompis som blev pappa för en månad sedan:

Jag: - Men har du läst böcker om bebisar och så?

Kompis: - Nej, det har jag inte.

Jag: - Varför inte då. Du kan ju ingenting om bebisar.

Kompis: - Jo.. Nej.. men jag har inte haft tid.

Jag: - Tid?

Kompis: - Ja.... Eller det har jag väl. Men det är väl en prioriteringsfråga.

Jag: - Så du har prioriterat bort din egen bebis?

Kompis: - Nää.. jaaa... men kunskap om bebisar sitter väl i ryggmärgen. Dom äter och sover ju bara. Som jag.


bild: kixkoll.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lisa Ä

Msn:ar du? Adress? Det gör jag hela dagarna.. bebisar sover och äter ju bara :)

2008-02-06 @ 17:00:14
Postat av: knivlisa

hmm. nej aldrig. Försöker installera det här på jobbet nu men det går inte så bra.. Min adress är [email protected]. Adda mig så länge?

2008-02-06 @ 17:44:16
Postat av: Sofi

Åh, vad jag blir irriterad på sånt där! Jag läser om föräldraskap i skolan nu och där får vi läsa om studier som kommit fram till att nyblivna pappor bara går och längtar tills barnen blir så stora att de kan hitta på saker med dem. De vill alltså inte vara så delaktiga i det här omhändertagandet när de är små bebisar, utan väntar istället tills man kan hitta på aktiviteter med dem. Det värsta är att det verkar stämma :P

2008-02-06 @ 21:06:43
URL: http://sofinordin.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Sofie! Jag veeeet. Fast inte alla män förhoppningsvis. Jag ska aldrig skaffa barn med mindre än att pappan läser 10 bebisböcker.
(Vad säger du nu då Linus)

2008-02-07 @ 11:51:58
Postat av: Pedertilda

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2009-02-10 @ 12:00:39
URL: http://pedertilda.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0