She´s got Delok



Det finns en dålig sak med mig. 

Och det är att jag har ett beteende som jag ringaktar och inte kan göra mig av med.

Nämligen att jag börjar skratta när jag känner mig bortgjord.  Som om det skulle lösa nåt.

Jag minns speciellt ett tillfälle när jag skulle sluta trean (på lågstadiet) och klassen hade gjort en pärm till läraren Birgitta, där alla fick varsin sida, typ som en "Mina vänner"-bok. Jag skrev alla vanliga saker, som att favoritfärgen var rosa, att jag skulle bli superstjärna när jag blev stor och att min favoritlåt var.................DELOK med ROCKSETT!!

?????????????

Till saken hör att jag på den tiden var stavningsqueen. Jag KUNDE inte stava fel. Jag var the master of the spellingchampions och stämde upp i klagosång över att vi inte hade extremstora nationwide stavningstävlingar som de hade i America och Huset fullt

När mitt failure uppdagades fick jag erfara en skärrande känsla jag dittills aldrig upplevt: Den avgrundslösa skammen. För det var ju inte bara Birgitta som fick en kopia - utan HELA KLASSEN. Jag har aldrig mått så dåligt. Och jag tacklade problemet genom att börja .......skratta hejdlöst på ett skitnervöst sätt. Sen fortsatte jag att skämmas i flera år. 

Jag skulle egentligen berätta om en bortgjorning som hände i morse men nu blev det för långt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh - Huset Fullt! Essensen av lycka, kärlek och meningen med TV-serier! Under mitt studieuppehåll och i väntan på att rycka in i lumpen tillbringade jag dagarna med att gå på gymmet och titta på Huset Fullt. Då var jag lycklig!

/MS från G

2008-09-15 @ 12:27:25
Postat av: knivlisa

Ja!! Åh... Ja ska se hela serien igen.. Typ plöja alla dvdboxar.. finns det ens i dvdbox? Åhh.. Jag googlar ibland skådisarna för att se vad de pysslat med på sistone. Utom tvillingarna såklart för det vet man ju i alla fall.

2008-09-15 @ 14:54:09
Postat av: Ina

haha, vad var det som hände i morse då? :(

jag är fortfarande stavningsfreak, dör om jag stavar fel. vågar aldrig chansa. haha.

2008-09-15 @ 15:00:23
URL: http://shiorina.blogg.se/
Postat av: stinnepigen

Oh, the SHAME!!!!! 'Sen fortsatte jag att skämmas i flera år'... betyder det att du SLUTAT skämmas?



Jag hade nog helt enkelt begått seppuku.

2008-09-15 @ 15:14:26
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: knivlisa

Amääh det är klart jag skäms fortfarande. Men jag vaknar inte längre med isande skräck för att behöva genomleva en dag till i en värld som sett mig skriva delok. Bara om jag skulle träffa på någon av mina gamla klasskompisar.

2008-09-15 @ 16:07:25
Postat av: Wille

Haha! Sjukt kul.

DELOK. Haha...

2008-09-15 @ 19:16:39
URL: http://blixtochdunder.blogspot.com
Postat av: wfewfwef

det stavas Roxette jävla idiot

2009-10-19 @ 04:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0