Jag och mina problem

Jag: Linus, kan du passa min väska medan jag går på toa.

Linus: Mm.

Jag: Jamen jag menar PASSA. Du får INTE ha den under uppsikt.

Linus: Hehehehhe.

Jag: Vad är det.

Linus: Jag får inte ha den under uppsikt.

Jag: Näe.

Linus: Hehehehe. Är du säker på det. Att jag inte ska ha den under uppsikt.

Jag: Jag säger fel nu igen va.

Linus: Eh, ja.




Skit också. All pondus och trovärdighet bara rämnar i ett nafs så fort jag ska säga krångliga saker.

Jag har alltid haft problem med just UNDER när det  gäller uppsikt. För det låter som en negation. Har man något under uppsikt tycker jag alltså att man INTE har uppsikt.

Samma sak med att något är under all kritik. Jag har aldrig hört den frasen utan att fråga den som står bredvid:

"Vänta här nu, betyder det att det är något bra eller något dåligt, under all kritik. Det låter ju som något positivt men jag har för mig att det är negativt. Jag glömmer alltid bort vad det är".

Alla ba öh Bimbo.



Kommentarer
Postat av: Maja

Hahaha just under all kritik har jag också skitsvårt för. Jag håller med, det låter positivt ju.

2010-04-25 @ 16:07:15
Postat av: Heffler

Bra att du inte underdriver i alla fall. ;)

2010-04-25 @ 16:34:28
URL: http://www.heffler.blogspot.com
Postat av: david

Inte jag. Ja ba ööh babyboo..love you too

2010-04-25 @ 18:28:28
Postat av: Annie

Haha, jag tycker det bästa i den här historien är att du måste förklara för honom vad "passa min väska" innebär. Känner verkligen igen mig i det där, killar tror ju att "passa" något innebär att man kastar ett getöga på saken i fråga en gång i kvarten :D

2010-04-25 @ 20:22:13
Postat av: Inlovewithmyself

Ett ord jag alltid har svårt med är muskulös för i huvudet får jag alltid upp någon tanig tjej/kille. Det är ju mest logiskt!

2010-04-25 @ 21:33:49
URL: http://inlovewithmyself.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Annie: tack för att du känner igen dig. man känner sig så mammig men man är ju liksom tvungen. För många saker har försvunnit för att man bara ska chilla.

2010-04-26 @ 03:11:17
Postat av: Pia

Prova säg "Ha uppsikt över min väska!!" nästa gång! ;o)

2010-04-26 @ 11:49:41
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Hehe, det är lite mongoloitt av dig. Eller aspergerskt kanske. Såna som man inte kan fråga "kan du ge mig pennan?" utan måste säga "ge mig pennan" för att de ska fatta att de ska göra det...

2010-04-26 @ 17:38:05
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: fanny

Det är ju lite gulligt tycker jag.

2010-04-27 @ 13:34:43
URL: http://intefanny.wordpress.com
Postat av: Elin

Haha, jag gör samma när någon säger avguda eller vantrivs..totaly ologiskt.

2010-04-28 @ 06:48:04
Postat av: link

Det ar underbart nar du sager fel sa dar alskling - med din myndigaste stamma

2010-04-29 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0