Mitt livs kärlek

 

En liten rättelse:


Det psykiskt allra jobbigaste när jag var 13 år var inte att ramla när jag delade ut Svensk Direktreklam. Det  jobbigaste däremot var den gången jag var tvungen att dela ut libressebindor till 2000 hushåll.

Fatta att va 13 år och behöva befatta sig med såna sjuka pinsamheter.


Det var dessutom supermånga höghus där man var tvungen att sticka ner bindorna direkt in i folks lägenheter och kunde inte anonymt lägga dem i brevlådor 40 meter från riktiga människor. Innan jag började arbetspasset såg jag framför mig hur hur dörrarna slogs upp i trapphusen och stora pappor skrek DIN ÄCKLIGA LILLA SLYNA efter mig.


Eller ännu värre: att mitt livs kärlek klev ut i trappen och tyckte att jag var helt perfekt. Eller skulle tyckt att jag var det, om jag inte hade sprungit runt och delat ut bindor - det pinsammaste livet har att erbjuda.

Det som var bra var dock att jag inte vågade dela ut till så många hushåll vilket gjorde att jag sedan hade 6 årsförbrukningar med bindor till mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0