Så var det innan dom uppfann Lactacyd.



I dag fick jag lära mig något nytt på tv.

På 1500-talet hade man brudbuketten under kjolen i stället för i handen när man gifte sig.

Under kjolen. För att det skulle lukta gott därunder.




Jag tog bort mitt inlägg om rullstolsincidenten. Jag blev plötsligt, i en kommentar, anklagad av  "anonym" för att vara hänsynslös. Hänsynslös. Det var ju tvärtom tyckte jag. Men jag respekterar ändå anonymas felaktiga uppfattning och slänger hellre än att hålla på tjafsa och förklara och tänka på det.

Kommentarer
Postat av: Mikey

Hahaha... Är det sant??!

P.S
Vad hände på Kvarnen idag egentligen?? :p

2008-04-07 @ 21:42:56
Postat av: knivlisa

Det är sant. Det måste ju ha surrat en massa flugor och skit där..

2008-04-07 @ 21:55:38
Postat av: knivlisa

Det är sant. Det måste ju ha surrat en massa flugor och skit där..

2008-04-07 @ 21:56:05
Postat av: sunbreakthrough

Jag hann läsa rullstolsinlägget innan det försvann och jag tycker verkligen inte det var hänsynslöst gjort av dig. Det var väl av ren nyfikenhet och omtänksamhet som du undrade var personen i rullstolen hade tagit vägen. (hoppas du inte tar bort den här kommentaren nu om nån anonym skriver och tycker att jag är hänsynslös ;))

2008-04-08 @ 00:05:10
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: knivlisa

hej sunbreak. Nej jag vet, det var ju inte det. Men jag frågade en kompis såhär: "Du, skulle du tycka att detta var hänsynslöst skrivet. Tänk crazy överdrivet, som om du själv var rullstolsbunden" Och då sa hon "Jag skulle tycka det var kul om jag var rullstolsbunden men folk är känsliga och pickar for fight liksom."

2008-04-08 @ 17:18:24
Postat av: Pär

Hänsynslöst är väl kanske att ta i, men väldigt onödigt i alla fall.

Sen att själv försöka tänka sig in i den situationen att vara rullstolsbunden och med den nämnda sjukdomen är nog rätt så svårt, om inte omöjligt. Det känns som orättvist att säga: "Jo, men jag ba'. Jag skulle vara grymt positiv och tycka att det var jätteskoj att folk pekade och kommenterade att jag var rullstolsbunden". Kanske överdrivet, men du förstår nog vad jag menar.

2008-04-08 @ 17:48:51
Postat av: knivlisa

Amen kom igen. Jag vet ju allt det där som du säger. Det jag tycker är konstigt är att du inte fattar grejen. Vi pekade ju inte på någon vi trodde hade MS. Vi (tobbe) var ju säker på att det inte var den personen. Utan någon annan i andra änden av rummet. Vi tyckte bara att det var konstigt att det stod en tom rullstol mitt i folkhavet.

2008-04-08 @ 18:17:21
Postat av: knivlisa

Dessutom är du ju också alltid anonym (om det är den vanliga pär), så jag ska väl inte bry mig.

2008-04-08 @ 18:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0