Jag räddar liv - du förstör liv.

image193



Jag:
- Hej jag heter Lisa och ringer från *tidningen* + blablabla...

Kille: - Hahahha, nej nej jag vill inte ha tidningen.. Hahahahha det måste vara jobbigt för dig att ringa runt till folk så där.

Jag: - Ja lite ibland.

Kille: - Varför skaffar du inte ett annat jobb. Du låter ju trevlig, du kan väl göra nåt annat.

Jag: - Ja, alltså det är bara ett extrajobb. Jag har ett riktigt jobb också. Vad jobbar du själv med som är så himla livskvalitéhöjande?

Kille: - Jag är socionom. Jag är en sådan som åker hem till folk som har ångest och håller på att ta livet av sig.

Jag: - Oj. Jaha. Har du någon gång kommit hem till någon som redan tagit sitt liv?

Kille: - Ja. Men jag har också räddat folk som redan hängt sig. Som dinglar i taket.


Jag: - Oj. Vad säger man till folk som mår så dåligt?

Kille: - Jag pratar med dem och berättar hur fantastiskt livet är.

Jag: - Hur fantastiskt tycker du att livet är egentligen?

Kille: - hahaha. Nej, men man får hitta små saker som man vet att de man pratar med gillar.

Jag: - Ja, du har kanske ett mer livskvalitéhöjande jobb än jag då.

Kille: - Ja..

Jag: - Eller egentligen har du ett jättehemskt liv utan vänner, och utnyttjar personer i deras svagaste tillstånd så att de ska bli kompisar med dig.

Kille: - Hehe. Ja ba "Hold your horses - bli min vän i stället".

Sen fick jag hans bloggadress.

(bild: metmask.blogg.se)


Kommentarer
Postat av: Markus

telefonförsäljarens jobb är att visa folk att det faktiskt finns sämre jobb så folk må¨r bättre. tänk hur många sopgubbar och lapplisor vi har räddat!

2008-02-22 @ 16:46:11
Postat av: knivlisa

Smart tänkt av dig, telefonförsäljartönt ;-)

2008-02-22 @ 16:53:31
Postat av: Alex

Hahahaha, du utsätts för så mycket konstigt folk hahaha

2008-02-22 @ 18:07:06
URL: http://anxious.blogg.se
Postat av: knivlisa

åh ja. Fast inte fler än vad andra utsätts för tror jag. Man ska alltid fråga - alltid är det något konstigt med människor man möter ;-)

"Vad är det för konstigt med dig då"?

2008-02-22 @ 19:14:53
Postat av: Sofi

Oj, och jag som ska bli socionom...då vet jag vad jag har att vänta; rädda människor som hänger och dinglar i taket ;P

2008-02-22 @ 19:53:03
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: NN

haha det är underbart med en telefonförsäljare som inte är allt för bitter på sitt jobb. Säg mej, det var inte du som ringde upp mej efter jag sag sagt "äh du har ringt fel, hejdå" och skällde ut mej för att jag var otrevlig och bla bla bla. Den tjejen var sjukt bitter på sitt jobb. Hon förklarade för mej att telefonförsäljare också var människor, joooo jag har väl inte direkt påstått nåt annat sa jag

2008-02-22 @ 20:04:54
URL: http://bittrafittor.blogg.se
Postat av: Klara

Åh, jag har en patetisk dröm om att någon gång få ihop det med en telefonförsäljare.

2008-02-23 @ 20:29:56
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0