Jo det var han som sa det. Helt sjukt! Han bor i mina lymfkörtlar.


image104
Björn Gustafsson


Ibland säger folk så här till mig:

DET BOR EN LITEN KOMIKER I DIG.

Det händer inte jätteofta, men säg ungefär två gånger per år.

Den karaktäristiske sägaren är en man som jag inte känner, som ofta är ganska rolig. Han står där och skrockar och "levererar" i gänget precis som han alltid gjort. 

Själv tycker man att man är med i gänget och kommer på en rolig sak att säga och...... säger den. Typ en liten kommentar som inte är skiiiitkuul utan bara rätt efficient sådär..

Och så blir det tyst.

Gänget skrattar lite och Mannen (sägaren) är tagen på sängen. Vem hade kunnat ana. Tjejen.

Mannen spricker upp i ett uppmuntrande leende och utbrister:

"Jaså du, det bor en liten komiker i dig!!!! HAHHA"


Han vill ju liksom inget illa. Han skrattar uppskattande. Men det bara blir väldigt illa ändå.

För det känns som om han tycker att det är så overkligt att det var jag som sa den roliga saken att han på allvar misstänker att det inte var jag, utan troligtvis en liten liten standupkomiker som springer omkring i min aorta. Det blir så mycket mer trovärdigt då.


PS. Jag skulle givetvis inte ha något emot om Björn Gustafsson bodde i mig.


(bild från: www.shortcut.nu)


Kommentarer
Postat av: Lina

Nej jag skulle heller inte ha något emot att ha Björn Gustavsson inneboende hos mig, den snygga och roliga människan :D

Men det är en underhållande blogg du har iaf, spec. tandläkarbesöken, skrattade jättehögt när det spelades Hardrock Hallelujah. Ha det fint!

2008-01-10 @ 17:43:47
URL: http://www.acupoftea.blogg.se
Postat av: Anonym

tack lina, ja björn är en fantastisk inneboende tror jag.

2008-01-10 @ 18:09:44
Postat av: joel

Är det inte bara för att du är tjej och alla killar blir helt förvånade över att en tjej KAN vara rolig? Ja, jag vet att jag har sagt samma sak om dig.

2008-01-10 @ 22:48:02
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Knivlisa

va har du??? Haha.

JO, det var min underliggande poäng exakt. Men jag vill ju inte säga det så uppenbart för då skulle det låta som om jag tyckte att jag var så rolig vilket inte är mitt budskap (tjejigt igen). Utan poängen är att många stora roliga karlar tror att de har monopol på roliga saker att säga. Och tycker att en tjej är SKIIITROLIG om hon bara yppar nån liten kul sak. Vilket ju inte är fallet.

2008-01-10 @ 23:10:20
Postat av: Pär

Man kan verkligen tolka vissa av dina uttryck på ett speciellt sätt, men det är nog säkert bara jag.

Tack i alla fall för en härlig och ROLIG blogg.

2008-01-10 @ 23:21:49
Postat av: Knivlisa

Tack själv pär. Men vad menar du "speciellt sätt"?? :-)

2008-01-10 @ 23:54:37
Postat av: Käpt´n Flint

Jag tror nog Pär menar "speciellt sätt" på samma vis som man säger till en människa som lider av den gamla fina åkomman "hjulet snurrar men hamstern är död" på frågan från densamme: "vad tycker du om mig?" "Jag tycker du är 'speciell'"

Ellerjave'ne :P

2008-01-11 @ 00:51:45
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: joel

Men är det inte tråkigt att det här faktiskt stämmer i många fall?
Det är jättesällan som en tjej levererar ett eget skämt utan oftast står dom brevid och levererar ett "mäh!" eller "vad får du allt ifrån?"

2008-01-11 @ 09:27:38
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Knivlisa

Joel. Jag känner jättemånga roliga tjejer, men ja det stämmer som du säger. Det är väl en överlevnadsgrej när man växer upp. Åh nej det är säkert ett könskrig....

Så enkelt som att många killar får uppskattning och blir coola för att de är roliga. Då blir det deras grej. Och tjejer vill helst vara snygga, för det är det vi får mest uppskattning för. Tillgång och efterfrågan. Så tjejer behöver inte kämpa lika mycket för att vara roliga och då blir dom det inte heller för det är "inte så mycket värt" när killar ändå bara känner sig hotade av tjejer som snor "deras grej".

Sen, när dom killarna blivit vuxna och mer säkra på sig själva kanske de uppskattar roliga tjejer mer, men då har man ju redan cementerat sina roller.

Man kan ju inte dra alla över en borste, men jag har varit med om det så sjukt många gånger. Att killar inte gillar när man säger roliga saker. De blir liksom obekväma och rädda. Men så finns det många som är som du också, som alltid gillat roliga tjejer, och det är ju bra.

2008-01-11 @ 10:27:59
Postat av: joel

Fast helt problemfritt är det inte ändå, för jag kan ibland gilla en rolig tjej just för att hon är en rolig TJEJ.
Tjejer blir ju ofta uppfostrade till att varken höras eller synas, så därför blir hon roligare när man inte förväntar sig att hon ska vara rolig.

2008-01-11 @ 12:26:37
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Knivlisa

Ah! Ja. Precis som sådana som säger "det bor en liten komiker i dig". Dom tycker inte att man är kul för att man sat nåt jättekul utan för att man är tjej och lite kul= mycket roligare än förväntat.

2008-01-11 @ 14:12:03
Postat av: joel

En annan sak; när tjejer pratar vitt och brett och vulgärt om sex, det är INTE coolt. men många tjejer tror det. varannan blogg som finns är skriven av en anonym tjej som räknar upp olika kukar hon har sugit, och folk älskar att läsa det. men fyfan vad löjligt det är.

2008-01-12 @ 15:54:44
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Knivlisa

haha, jo det är väl kul.

2008-01-12 @ 17:14:02
Postat av: joel

Men många bloggtjejer går själva på myten där om att någonting är roligt bara för att det är en tjej som gör det.

2008-01-12 @ 18:09:36
URL: http://www.joeljosefsson.blogspot.com
Postat av: Augustnelly

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.

2009-04-16 @ 10:29:07
URL: http://augustnelly.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0