Dagens hot




När jag handlar mat är jag extremt noga med att alltid vända streckkoden på mina varor mot avläsaren. För det ska man göra.

När de framför mig i kön inte gör det (typ alla) blir jag lack och tänker att de skitlirarna glider sig genom livet likt parasiter på bananskal och räkmackor, medan en annan jobbar ihjäl sig och fipplar med varenda grej.

Och vad får man för det kanske? INTE ETT SKIT. För det är ju inte som att kassörskan behandlar oss olika på något sätt. Aldrig i hela mitt liv har jag fått så mycket som ett litet miniminiplutt-tack.

Jag måste ju ha någon läsare som jobbar som kassamänniska. Så nu vill jag veta:

Hur går snacket? Märker ni ens att jag gör det? För jag kommer sluta göra det annars.

Kommentarer
Postat av: erika

JA FÖR FANN, vi märker det! det är en kassörskas höjdpunkter förutom när man blir avbytt för rast.

2009-04-02 @ 19:27:15
URL: http://www,erikasalomonsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Du skulle bara veta vilken skillnad det gör om streckkoderna står åt rätt håll. Efter ett åtta timmars pass i kassa är kroppen rätt så mör och att slippa vrid och vända på varje vara är guld värt. so Keep up the good work! :)

2009-04-02 @ 19:32:34
URL: http://lakritstrolllet.blogg.se/
Postat av: knivlisa

ÅH ÄNTLIGEN fick jag lön för mödan. Nu ska jag givetvis fortsätta vända varorna. Och tänka att kössörskan kanske är någon av er. Puss

2009-04-02 @ 19:36:49
Postat av: Camilla

Finns inget bättre då en kund ställt alla grejer med streckkoden mot rätt håll med ca 10 cm mellan varorna.. Berg av grejer är det värsta som finns... Vi sliter ihjäl oss!



TACK FÖR DIN INSATS!

2009-04-02 @ 19:44:01
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Cel'Dara

En kassörska tackade mig faktiskt häromveckan. Jag blev först helt ställd och fattade inte varför hon sa tack. Hon var tvungen att förklara att det var streckkoderna som hon tackade för. :-)

2009-04-02 @ 19:44:24
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha, jag är också jätteduktig och gör alltid så när jag handlar. Jag lever på det tack jag fick av en kassörska för typ 4 år sen för att jag gjorde så!

2009-04-02 @ 19:44:25
Postat av: knivlisa

Åh detta har turned into ett forum där alla som gör det får upprättelse!!!

2009-04-02 @ 19:46:04
Postat av: kevin

Keep Up The Good Work. Vi tackar sådana som dig i vår tystnad. Det värsta som finns är som sagt personerna som bygger berg av varor bara för att kunna få plats med allt på en gång.



Dom personerna har man en tendens att vara väldigt dryg emot.

2009-04-02 @ 19:46:16
Postat av: Emma Ä

Instämmer med föregående.. mycket tacksamt att sitta i kassan när koderna är åt rätt håll. Jag själv vänder dom oxå mot avläsaren, men stör mig ibland på att kassörskan inte alltid märker att jag gjort det, utan ändå vänder på varenda grej för att leta efter streckkoden. Då känns det verkligen som att man ansträngt sig i onödan!

2009-04-02 @ 19:46:45
Postat av: knivlisa

Emma: Precis!!!! Sån waste!

2009-04-02 @ 19:49:49
Postat av: Lix matte / vhcbloggen

räcker upp handen Jag gör också så, men jag är så himla självisk... Jag gör det för att jag kommer från affären fortare... :) Men det blir ju en bonus om man gör kassörskans dag lite bättre! :D

Åsså är jag så snäll att jag lägger en sån där pinne efter mina varor så nästa kan börja lassa på sina...

Ha det gott alla! :) känner mig suuuuperglad boing-boing :D

2009-04-02 @ 19:55:35
URL: http://lillelix.wordpress.com/
Postat av: Matilda

Fan va bra Lisa! Nu fick du ju bra med respons.. ska nog följa dig å oxå vara lite trevlig mot dom slitna kassamännikorna, får se om jag nån vacker dag får ett tack :D

2009-04-02 @ 19:58:19
URL: http://mattehs.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag gör också alltid så. Och har drillat min 8-åring att göra så också.



Det jag kan tycka dock - är att kunde de inte bjuda på de där fjuttiga kronorna man annars betalar för kassen/kassarna när man hjälper dem?! Vilken godwill de skulle kunna sprida!

2009-04-02 @ 20:02:55
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Pär

Jag har varit riktigt duktig på att placera varorna rätt, men fick för mig att det inte gjorde nån större skillnad. NU ska jag förbättra mig igen! :)

2009-04-02 @ 20:04:58
Postat av: knivlisa

Pär: precis vad jag tänkte. Att det bara var buffel och båg för att sura till livet för kunderna. Men nu ska jag aldrig mer tvivla!

2009-04-02 @ 20:09:19
Postat av: Meandrunk

Härligt att läsa kommentarerna här, då vet jag också att jag gör nytta när jag vänder de rätt! De är ju som en tvångstanke.

2009-04-02 @ 20:10:51
URL: http://meandrunk.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag jobbar i ICA-kassan på NK, och tro mig - sånna som du lyser upp dagen! Det är så jobbigt att sitta och vända och vrida på tunga varor som står helt fel, eller ibland PÅ varandra. Jag har till och med fått handledsinflammation av det. Så, snälla, keep up the good work!

2009-04-02 @ 20:13:44
URL: http://sarabn.blogg.se/
Postat av: Loos

Äntligen en människa som har fattat grejen! DET HJÄLPER! Jag älskar varenda människa som gör som du.

2009-04-02 @ 20:15:09
URL: http://looslustigheter.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag svär inombords åt alla idiotj*vlar som inte kan vända kodn åt fel håll. Tur att det finns en del som ä diktiga på att lägga upp varorna, som du knivlisa ;)

2009-04-02 @ 20:16:34
URL: http://huivimommo.blogg.se/
Postat av: ColinZeal

"Knivlisa - To make the World a Better Place"



Hmm... du måste nog ändra ditt nick till något mer folkligt.. Smörknivlisa kanske? Annars kan du inte bli Sveriges Obama. (=World saviour alltså)



Ska också börja köra streckkoderna vända och 10cm. :)



2009-04-02 @ 20:24:11
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: knivlisa

Hahahaha... Smörknivlisa... Hahahahha.. Ja.. Jag är inte riktigt van att göra så här mycket nytta på en och en halv timme..

2009-04-02 @ 20:36:35
Postat av: Elin

Hej! Jag jobbade extra som kassörska under många år och älskade precis som alla andra kassörskor folk som hade vett att vända varorna åt rätt håll. BRA GJORT! Jag måste dock tillägga att det finns undantag. Om affären är stängd och du är bland de sista kunderna då får du fortfarande gärna vända varorna åt rätt håll men bara om du hinner. Jag hatade tanter som ställde sig och vände och vred på varenda liten jäkla godispåse i fem minuter å bah "vaaaaaaaaar e streckkoden". Om man upplyste dem om att affären var stängd och att de kunde kasta på de där varorna i lite snabbare takt än slow motion blev de jättesura och tyckte att man var otacksam. Suck.

2009-04-02 @ 20:37:39
Postat av: ColinZeal

"Jag är inte riktigt van att göra så här mycket nytta på en och en halv timme.. "



Hör ju att du borde jobba för en statlig myndighet.

2009-04-02 @ 20:50:34
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Carro

Åhh herreGUD va sugen ja blev på o kommentera när ja läste va du skrivit:D Ni e sååå uppskattade hos oss som sitter på andra sidan kassan. Ja själv brukar faktiskt säga att d e snällt o att d går så mycke fortare när ni gör som ni gör. Vet ju att ni uppskattar d oxå;) Kom förbi willys i söderköping så får du träffa på en jävla go personal som alltid (nästan, eller iaf jag;p) tackar när ni anstränger er:) Så snacket om er e bra o keep up the good work;) //Carro!

2009-04-02 @ 21:00:21
URL: http://milfens.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag vänder alltid streckkoden åt rätt håll. Jag brukar vända mina kompisars varor också, blir så irriterad på dem ifall de inte gör det haha. Jag fick höra en gång av en kassörska att det var så bra att jag vände dem rätt, det var väldigt fint! Jag älskar såna kassörskor.

2009-04-02 @ 21:03:41
URL: http://stilljune.blogg.se/
Postat av: Lusamusa

Tack alla kassarepresentanter som svarat! Jag har också undrat i flera år. Känns mkt bra hela upplägget.

2009-04-02 @ 21:17:56
URL: http://lusamusa.blogspot.com/
Postat av: Emma

Du anar inte hur uppskattat det är! Jag jobbar helger på IKEA, och ungefär 1 på 500 vänder streckkoderna rätt. Ibland kan det gå en hel dag utan att ngn vänder rätt. Gigantiska krukor och stora paket med pallar och andra tunga grejer är hemska att vända på efter några timmar. Jag tackar alltid de enstaka kunder som vänder rätt :) TACK!

2009-04-02 @ 21:18:48
URL: http://ingenpanik.blogg.se/
Postat av: Sandra

Klart vi märker det och klart det underlättar även om vi inte alltid tackar. Men jag håller med föregående att man bara ska vända streckkoderna om man hinner, har man suttit i kassan länge lär man sig vart på varan streckkoden sitter då går det fortare för oss att hitta. Jag hatar att sitta och vänta på varorna för att kunderna är sega att plocka upp dom. Det viktigaste är att inte bygga varuberg.

2009-04-02 @ 21:49:50
URL: http://tobeornottobe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad bra att du skrev detta inlägget för jag är precis likadan och har ofta undrat om det verkligen gör ngn skillnad. Och det gör det tydligen! Hurra! Blir alltid lite sur på min kille för att han inte gör det... :-)

2009-04-02 @ 22:10:48
Postat av: fröken L

gud vad bra att du skrev detta inlägget för jag är precis likadan och nu vet jag ju att det gör skillnad. Hurra! Bli alltid lite småsur på min kille när han inte bryr sg om sånna grejer... :-)

2009-04-02 @ 22:13:49
URL: http://lovelydaysbeautifuldays.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag jobbar med som kassörska och måste hålla med kommentarerna ovan! Det underlättar något så sjukt mycket när man får varorna åt rätt håll..! Kanske ska börja tacka alla som gör det, så att de förstår att de faktiskt gör någon skillnad :)

2009-04-02 @ 22:20:12
Postat av: Lisette

Fortsätt med det, det underlättar så för våra stackars armar och leder!

2009-04-02 @ 22:26:07
URL: http://www.lisettejohansson.se
Postat av: Elin

Grattis, du har just vunnit en direktbiljett till himlen. Det gör alla som vänder rätt streckkoderna.



Tyvärr, kan det nog bli lite ensamt där upp men kämpa på :) Du är guld värd!

2009-04-02 @ 23:00:56
Postat av: jessica

ni som jobbar som kassörskor! sluta TÄNKA tacksamma tankar. vad hjälper det streck-kods-vändaren egentligen? säg TACK DU VÄNLIGE SJÄL FÖR ATT DU TÄNKER PÅ NÅGON ANNAN ÄN DIG SJÄLV OCH VÄNDER STRECKKODERNA ÅT RÄTT HÅLL. TACK! DU GODE! bara ett tips

2009-04-02 @ 23:03:03
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag jobbar på en ICA-butik, och JA det är underbart när varorna läggs åt rätt håll! Jag är självfallet mycket noga med detta själv (eftersom jag vet hur jobbigt det är) men det finns ett ställe som ställer till det för mig - nämlige City Gross! Där STÅR kassörskan med ryggen mot bandet och scannern är alltså placerad på andra sidan. Så när jag handlar där vänder jag alltid fel fast jag har vänt rätt... Alltså ;P

2009-04-02 @ 23:13:25
Postat av: Äjj-Käjj

Vilket skitbra inlägg! En galet viktig fråga! Jag är maniskt noga med streckkoderna och det händer att jag blir tackad ( oftast av min mans systerdotter som jobbar i vår lokala Hemköp. Men ändå ) Så man skall nog fortsätta.

2009-04-02 @ 23:15:50
URL: http://kaydinasvarld.blogspot.com
Postat av: emelie

oh ja, vi märker det! lite jobb-lyx när kunder faktiskt bryr sig :D OCH du gör jobbet mycket enklare för oss för den delen!

2009-04-03 @ 00:27:50
URL: http://emeliewantzin.blogg.se/
Postat av: Lady Delight

det är väl lite av en självklarhet att göra det? och att lägga fram en "pinne" så bakomvarande kan lägga upp sina grejer..

Vanligt hyfs liksom.

2009-04-03 @ 00:36:04
URL: http://www.ladydelight.devote.se
Postat av: Patrik A

Det är en självklarhet i mina ögon att göra det.....likaså "pinnen" som Lady Delight nämner, även det en självklarthet. Skärpning ni som slarvar.

2009-04-03 @ 00:45:18
URL: http://averin.blogg.se/
Postat av: viktoria

Man märker! Och man blir glaaad! Det värsta är idioterna som bygger berg av varorna och som inte lägger någon kloss. Morr.

2009-04-03 @ 02:18:18
Postat av: miilo

Jag märker när någon gör det, och blir himla glad. Det är faktiskt kul att se att någon har lite medkänsla för oss som sitter där, för ärligt talat ser många på en som man skulle vara mindre värd eller något. Dock händer det typ max en gång i veckan att en kund svänger koderna rätt.

2009-04-03 @ 09:33:40
URL: http://linneaterese.blogg.se/
Postat av: fredrika

JAAAAA! Det gör vi! Men vi säger inte tack men vi blir extraextraextra glada!

2009-04-03 @ 09:59:48
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

När jag jobbade som kassörska sa jag ALLTID "Tack vad gulligt att du lagt dom rätt" kunderna blev skitglada och sa typ "Trodde inte det spelade någon roll men då ska jag göra det hädanefter" bra va? :D

2009-04-03 @ 10:35:26
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: sos

Jag har en gång blivit tackad med orden "det var det bästa upplägget jag någonsin sett". Nästan så att hon hade en tår i ögat, kassörskan. :-)

2009-04-03 @ 11:39:30
Postat av: Tessimessi

Haha jag är som du!

Jag fick lära mig det en gång när jag var liten och följde med till systembolaget! "Ställ flaskorna på de markerade fälten och vänd streckkoden mot dig" stod det vid bandet. Bra ställe, det där systembolaget ;)



Och sedan dess lägger jag upp mina varor på en lång, fin linje med streckkoderna åt rätt håll :)



Hoppas det gör någons dag bättre!

2009-04-03 @ 12:00:58
URL: http://tessimo.blogg.se/
Postat av: jenny

Jobbar själv i kassan och detta uppskattas som alla tidigare nämnt. Skulle dock vilja tillägga att det det är trevligt om kunden svarar när man säger "hej". En del säger inte ett ord.Bara en parentes hehe

2009-04-03 @ 12:05:30
Postat av: P

Det är verkligen uppskattat och fler borde göra det! Det värsta är griniga och otrevliga kunder som inte fattar att man alltid gör sitt bästa för att det ska fort och smidigt. Till såna vill man bara skrika att de kan sätta sig själva i kassan om de tror att allt är så lätt! Det är mycket att tänka på och som kund kan det vara svårt att förstå det.. har ajg märkt. Tack för att du gör det lättare för oss!

2009-04-03 @ 12:11:47
Postat av: mia dh

Självklart att vi vänder streckkoden rätt, inte tar det mkt längre tid heller, heja kassapersonalen som jobbar och sliter. Ha fina dagen.

2009-04-03 @ 12:29:15
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag jobbar på Hemköp och ärligt talat är det så extremt få som vänder steckkoderna rätt att jag av vana ändå vrider lika mycket på deras varor och kanske inte ser så tacksam ut som jag faktiskt är över att någon anstränger sig för min skull...

Fast för min del ser jag hellre att någon är extra trevlig än att de vänder kodjävlarna rätt eftersom många är sjukt dåliga på att göra det snabbt och skapar köer på köpet.



Själv vänder jag alltid koderna rätt när jag handlar, bara för att jag inte kan med att låta bli. Jag moppar även tvättstugan efter varje tvättpass och är väldigt bitter över det också :P

2009-04-03 @ 12:48:51
URL: http://joyli.blogg.se/
Postat av: magda

"Jag moppar även tvättstugan efter varje tvättpass och är väldigt bitter över det också :P"

Ha ha, älskar bitterhet



För övrigt är jag också en streckkodsmänniska som spänt väntar på det första tacket.

Kanske man skulle börja blogga iaf så man fick lite upprättelse.

2009-04-03 @ 12:59:00
Postat av: ap

Det uppskattas JÄTTEMYCKET! Har arbetat på matvaruaffär i Norge, och där vet dom inte ens hur man lägger upp varor. Det är ALLTID varuberg! Skitjobbigt är det



Så du är jättesnäll!

2009-04-03 @ 13:21:19
Postat av: annalin

Men är alla kassor konstruerade på samma sätt då (uppenbarligen inte CityGross)?

Så att det bästa är att lägga EAN-koden mot KUNDEN?

Tänk om en butik har läsaren på ett helt annat ställe, tex nedifrån, då måste kassören vända alla varor ett kvarts varv och det blir dubbelarbete för både köpare o kassör...



PS. Jag lägger alltid varorna rätt på Coop och Vi och såna jag är säker på...

2009-04-03 @ 13:43:51
URL: http://annasoundtrack.blogspot.com
Postat av: amy

Oh, absolut att det uppskattas, MEN det finns en fin gräns som brukar passeras ungefär samtidigt som kunden blir i pensionsåldern. Då finns det nämligen en skara nitiska damer som till varje pris ska vända allt åt rätt håll trots att det kommer att ta henne hela eftermiddagen. Då önskar både jag och resten av kön bakom henne att hon hade tömt hela korgen i en hög på bandet så man kunde komma vidare. En sån tant kan ta lika lång tid på sig i kassan för en halvfylld korg som en storfamilj med överfull vagn. Men för alla övriga så är det hallelujamoment varje gång. Keep up!

2009-04-03 @ 14:11:22
Postat av: Annika

klart vi märker av det. Jag brukar alltid tacka när nån har lagt koderna åt rätt håll!

2009-04-03 @ 14:24:56
Postat av: Ruff

Det är en självklarhet att vända varorna, även utan tack.

2009-04-03 @ 14:37:07
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: spiderchick

jag märkte det när jag satt i kassan! fast man sa ju inget. Tyvärr

2009-04-03 @ 15:09:12
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: XiaoWu

Att lägga varor rätt på bandet är lite som en lightversion av mitt förra jobb. Jag brukade jobba på en av Postens paketterminaler och en av uppgifterna där var att lägga på paket med etiketten åt rätt håll på ett band som matade in paketen i maskineriet i ett ganska snabbt tempo. Efter att ha gjort det är det lite av en besatthet att lägga på varor rätt och jag blir nästan irriterad ibland för att bandet är för långsamt. Snacka om jobbskadad.

2009-04-03 @ 15:10:59
Postat av: sunison

Självklart vet vi kassabiträden när en kund ställer streckkoden rätt! Det är inte så att man tackar varje gång en kund gör det, men visst är jag trevligare och mer hjälpsam mot den kunden.



Ibland brukar jag t.o.m låta en kasse eller två att slinka förbi. Å andra sidan tycker jag inte att man som kund ska behöva bli tackad för att man gör det man ska, det borde vara en självklarhet för alla att man INTE bygger varuberg eller slängar fram sina varor på bandet.



Vi kassabiträden gör vårt bästa men vi vill inte ha problem med våra ryggar eller axlar för att kunderna inte ska behöva göra det åh-så-tunga-jobbet med att ställa streckkoden mot dig!

2009-04-03 @ 17:32:08
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Emilia Hagberg

Tack för undersökningen Lisa! jag har också gjort det lite halvhjärtat, men aldrig mer. Nu är jag upplyst!

2009-04-03 @ 17:47:59
URL: http://blog.mp.se/emiliahagberg
Postat av: Linn

Jag lägger oftast också varorna på rätt håll. Men min kompis, som då jobbade som kassörska, sa till mej att dom tycker det är jätteirriterande när folk gör det när det är lång kö, för att det tar tid.

Jag gör det iallafall, och tur är väl det verkar det som här bland kommentarerna.

2009-04-03 @ 18:09:25
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Nisse

:D

Vad roligt! Jag lägger också alltid varorna åt rätt håll. Jag stör mig dock mest på mina medmänniskor som inte gör det, då får jag stå där och köa lite extra.

Värsta är kassörskorna som inte fattar att alla sakerna ligger rätt utan prompt måste leta på varje förpackning efter streckkoden, även om det bara kunda låtit bandet rulla så hade det ploppat hela tiden :D

/nisse

2009-04-03 @ 18:30:10
URL: http://www.ludd.ltu.se/~wizzo/wordpress/
Postat av: "emma"

Trist med alla svordommar...höj nivån..i bloggen......."Fastra di"

2009-04-03 @ 19:31:29
Postat av: emma

TACK! Jag jobbar på ICA och jag brukar alltid tacka alla som vänder på streckkoderna, det är ett halleljuah moment varje gång! Sen finns det vissa as som lägger allting på varandra huller om buller, på kassarna så allting fastnar och lägger alla äpplen och frukt som går ner i små plastpåsar så det inte går att väga. TACK FÖR ATT DU FINNS!

2009-04-03 @ 19:35:06
Postat av: Stephanie

Jag har jobbat i kassan på Vivo och jag tackade alltid de som vände på streckkoderna. Herre jävlar vad vi lyfte mycket i fel ställning, efter två veckor hade jag så ont i nacke och axlar att jag var tvungen att gå till läkaren. Stod ut i tre månader.

2009-04-04 @ 01:20:03
URL: http://stephaniessecret.se
Postat av: Helena

För mig är det en självklarhet att lägga varorna med koden åt rätt håll. En gång på Ica Maxi tackade en kassörska mig. Jag blev verkligen paff och frågade för vadå? För att du lagt koden åt rätt håll var svaret. För mig är det en självklarhet.

2009-04-04 @ 10:24:47
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-04 @ 10:30:44
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Helen

Kul att se kassörskor faktiskt uppskattar det, jag tänker oftast på det men inte alltid, men nu ska jag skärpa mig!

2009-04-04 @ 15:00:58
URL: http://heln.blogg.se/
Postat av: emmylish

Jag brukar antingen vända streckkoden uppåt så att kassörskan kan se den direkt, eller så vrider jag den direkt mot avläsaren. Det beror lite på vilken slags vara det är :)

2009-04-04 @ 15:52:56
URL: http://emmylish.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jobbar som kassörska på Coop. Klart man blir glad när kunderna lägger varorna med streckkoden rätt, men inte så att jag tackar för de, det är liksom en självklarhet att lägga dem rätt, vanligt hyfs.

2009-04-04 @ 20:25:48
Postat av: Anonym

När jag jobbade på ICA brukade jag slänga ur mig "Åh, jag ÄLSKAR dig! Ingen kommer ihåg att vända varorna rätt, du gör min dag!" och pressa fram några glädjetårar. Det går ju så jävla mycket snabbare. Konstigt nog uppskattades det inte. Jag tror till och med att de tyckte att jag var lite knäpp, men jag kan ha missuppfattat. Jag slutade jobba på ICA. Nu är jag arbetslös. De där streckkoderna, alltså.

2009-04-04 @ 23:56:00
Postat av: Linda

Jag blir jätteglad när folk vänder grejerna åt rätt håll, så fortsätt med det! ;D

2009-04-05 @ 19:26:19
URL: http://bumblan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det där har jag också tänkt på. Jag står och vrider och vänder och folk i kön tittar lite irriterat på mig för att jag grejjar, men inte ens ett leende från kassörskan. Och jag som gör det för att jag läst att de får ryggproblem om jag inte gör det, då borde de väl bli glada :/

2009-04-06 @ 00:15:09
URL: http://kawasart.blogg.se/
Postat av: Ullis

Asså jag älskar verkligen folk som lägger varorna åt rätt håll, absolut och jag är oxå faktiskt trevligare mot dessa kunder! OM som tidigare sagts dessa kunder inte heter Agda och är 85 bast och tvångsmässigt vrider och vänder på alla varor innan hon slänger upp dom på bandet och det tar typ 20 minuter. Oftast är detta typ samma Agda som absolut MÅSTE lämna jämna pengar och ser så jävla illa och har typ knotiga reumatismfingrar så även detta tar ett helt år! Mitt hjärta blöder för söta tanter men det är dags att acceptera sin ålder och börja åka lite räkmacka istället!



En annan sak som jag måste avsluta med. Lägg gärna varorna åt rätt håll men ännu hellre; ge pengarna till mig i handen, sträck dig fram!! Eller lägg dom i den där svarta lilla grejjen om inte casch guard finns. Och SNÄLLA vill du inte ha kvittot, säg det innan köpet är klart så slipper jag sträcka mig i onödan och fippla med att ta bort kvittot från pengarna! Fy fasingen vad det sliter på axlar och nacke!

2009-04-06 @ 19:46:05
Postat av: ida

Då måste jag bara fråga (för jag är också alltid jättenoga med sådant men orolig att jag gör fel): streckkoderna åt rätt håll, innebär det att man ska ha dem MOT sig? Dvs. riktat IFRÅN kassörskan? Alltid undrat. För det vore ju trist om jag ansträngde mig så mycket och så har jag gjort fel hela tiden...

2009-04-07 @ 11:14:20
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: Idah

VI MÄRKER! De kunder som bara slänger upp varorna på bandet vill man bara ja jag vet inte vad. Men de som anstränger sig och vänder varorna åt rätt håll och säger hej (en del gör inte det, fattar inte varför?) de kunderna kan det gärna få finnas fler av!

2009-04-08 @ 15:42:04
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack, sånt vill man se mer av! Det är guld värt. Att bygga berg eller ställa varorna med streckkoden MOT kassörskan är bara jobbigt. Vi sliter nog!

2009-04-09 @ 23:47:37
URL: http://sanadara.blogg.se/
Postat av: Elin

Den enda gången man INTE behöver vända på streckkoderna är när man tar på sig en mindre evighet att lägga på varorna på bandet...

2009-04-11 @ 16:01:14
URL: http://elinelwin.blogg.se/
Postat av: Camilla

kom på en sak till nu idag då jag suttit ett apr timmar i kassan. VÄG ALLA frukter & grönsaker, går ungeför tusen gånger fortare i kassan och är såååå skönt. Om alla vore som dig, Knivlisa - kassörernas beskyddare! ;)

2009-04-17 @ 20:57:49
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Jannice

Om jag skulle behöva lyfta varje vara under ett arbetspass, skulle jag lyfta ungefär 4 ton om dagen! (Fick jag höra av en chef inom ICA) Så självklart uppskattar iallafall jag att streckkoderna är åt rätt håll och inget varuberg på bandet... Dessutom fattar inte folk att köerna skulle gå betydligt snabbare om alla gjorde rätt!! .:-)

2010-02-27 @ 02:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0